طرح‌های مصباح‌الهدی و نور‌الهدی به عنوان طرح ابتکاری اداره قرآنی اداره کل‌تبلیغات اسلامی استان مازندران در 12 سال اخیر فعالیت داشت و تاکنون حدود 4 هزار نفر در اختتامیه این طرح شرکت کردند.
کد خبر: ۴۹۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 13 September 2017

به گزارش تابناک : قرآن در زندگی  فردی و اجتماعی مسلمانان دارای نقش محوری است و نهادینه‌کردن آن در زندگی به سلامت فردی و جمعی افراد منجر می‌شود.

متولیان مختلفی برای فعالیت‌های قرآنی در جامعه وجود دارند که اقدام به برگزاری کلاس‌ها، آزمون‌ها، محافل، مسابقات و طرح‌های ابتکاری مختلف می‌کنند.

طرح‌های مصباح‌الهدی و نور‌الهدی به عنوان طرح ابتکاری اداره قرآنی اداره کل‌تبلیغات اسلامی استان مازندران در 12 سال اخیر فعالیت داشت و هر سال صد‌ها نفر از شهرستان‌های مختلف مازندران، اختتامیه خود را در مشهد مقدس برگزار می‌کنند.

طرح‌ مصباح‌الهدی مربوط به دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و طرح نور‌الهدی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم است و هر کدام از این طرح‌ها به مدت 3 سال و در قالب قرائت، حفظ، مفاهیم، سبک زندگی دینی، برگزاری اردو و دیدار با علما و خانواده ایثار‌گران برگزار می‌شود و تاکنون حدود 4 هزار نفر در اختتامیه این طرح شرکت کردند.

دوازدهمین جشنواره پایانی طرح‌های مصباح‌الهدی و نور‌الهدی در مشهد‌ مقدس با حضور حدود 400 قرآن‌آموز و به همراه 200 نفر از مربیان سبک زندگی قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی برگزار‌کننده این دو طرح در شهریور‌ماه امسال برگزار شد.

از دیدگاه کارشناسان و مربیان قرآنی استانی، تقویت طرح‌های مصباح‌الهدی و نور‌الهدی می‌تواند به تعمیق فعالیت‌های قرآنی کمک بیشتری کند و فعالیت‌های سایر بخش‌های قرآنی را هم تحت‌تأثیر قرار دهد.






منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار