نخستين جشنواره فيلم کوتاه دانشجويي نوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 13 September 2017
به گزارش تابناک : علي شادمان فرماندار نوشهر درنخستين جشنواره فيلم کوتاه دانشجويي دانشگاه هنر و معماري کمال الملک در اين شهرستان با اشاره به جايگاه بي‌مانند زبان هنر در جامعه اظهار کرد: زبان هنر با سايرآثار متفاوت است و تاثيرگذاري متفاوتي نيز دارد. 
وي با تاکيد بر اينکه هنر به همه اجزاي جامعه انتقال يابد، تصريح کرد: نبايد ميان هنرمندان و ديگر گروه‌هاي جامعه فاصله باشدچرا که هنرمند مي تواند در تمامي عرصه هاي جامعه نيازها را با زبان هنر بيان کند وديگران را نيز براي رفع آن وادار کند. 
فرماندار نوشهر با بيان اينکه هنرمند ميتواند به نيازهاي روز جامعه و مردم بپردازد، گفت: هنر و نوآوري اين است که به نيازهاي روز پرداخته شود و اين امر مي تواند موجب پويايي و سرزندگي جامعه شود. 
شادمان تاکيد کرد: با زبان هنر مي توان ديگران را وادار به توجه خوبي ها کرد. 
حجت الاسلام علي اصغر مختاري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشهر نيز در اين جشنواره با اشاره به نقش هنر گفت: رسالت سنگيني بر عهده مسئولان است که بايد به بهترين شکل انجام وظيفه کرد. 
وي با بيان اينکه عرصه سينما و هنر جايکار فراواني دارد، اظهار کرد: رسالت مسئولان براي تطهير جامعه است. 
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشهرتصريح کرد: سينما يکي از عرصه هاي هنر است که با ايجاد فضاي مناسب بايد به جايگاه مناسب در نوشهر رسيد. 
ميثم زندي دبير جشنواره همايش روز ملي سينمانيز با بيان اينکه نخستين دوره توليدات دانشجويي به رقابت گذاشته شد، اظهار کرد: دراين دانشگاه در دو مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد در رشته هاي هنر از سراسر کشور دانشجودارد و اساتيد مطرح کشور نيز مشغول تدريس هستند. 
وي با بيان اينکه شمال کشور استعدادهاي فراواني در زمينه سينما دارد، افرود: تمامي فيلم هايي که به جشنواره رسيد بسيار قوي و پرمحتوا بودند که حرف هاي فراواني براي گفتن داشتند. 
دبير جشنواره همايش روز ملي سينما افزود:در مجموع 15 فيلم به دبيرخانه جشنواره رسيد که پنج فيلم اجازه اکران يافت و فيلم ها در هشت بخش داوري شد. 
  در بخش فيلمنامه نويسي «روياي خاموش» به کارگرداني زهرا نيک‌پور و «زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي تجليل شد. 
در بخش صدا «جدا افتاده» به کارگرداني محمدجعفري جوزاني و «آخرين درخت» به کارگرداني اميرحسين شاهسون تجليل شد. 
در بخش تدوين «اميرحسين شاهسون» براي اثر«زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي ، «پويا مرادمند» کسب مقام نخست براي اثر«روياي خاموش» به کارگرداني زهرا نيک‌پور و «سکه عاشقي» به کارگرداني «نگين مشق دوست»با اهداي هديه نقدي تجليل شدند. 
در بخش تصويربرداري «محمد جعفري جوزاني»براي اثر «جدا افتاده» به کارگرداني محمد جعفري جوزاني، «اميرحسين شاهسون» براي اثر«زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي و «پويا مرادمند» مقام نخست براي اثر«روياي خاموش» به کارگرداني زهرا نيک‌پور تجليل شدند. 
در بخش بازيگر مرد «مکابيز مقدم» بازيگرخردسال براي اثر «زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي، «اميرحسين بالي»براياثر «آخرين درخت» به کارگرداني اميرحسين شاهسون، «سياوش کريمي» براي اثر «سکه عاشقي»به کارگرداني نگين مشق دوست و «محمود نوري» کسب مقام نخست براي اثر «جدا افتاده» به کارگرداني محمد جعفري جوزاني به همراه جايزه نقدي تجليل شدند. 
در بخش بازيگر زن «سِودا قنبري» براي اثر« سکه عاشقي» به کارگرداني نگين مشق دوست،«کيميا نصيري» براي اثر «روياي خاموش» به کارگرداني زهرا نيک‌پور، «يگانه عبدالهي»براي اثر «زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي تجليل شدند. 
در بخش کارگرداني «خسرو تقوي» براي اثر«زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي، «زهرا نيک‌پور» کسب مقام نخست براي اثر«روياي خاموش» به کارگرداني زهرا نيک‌پور به همراه هديه نقدي تجليل شدند. 
در بخش بهترين فيلم از «اميرحسين شاهسون»به خاطر نگاه زيست‌محيطي و دغدغه حيات در اثر «آخرين درخت» به کارگرداني اميرحسين شاهسون به صورت ويژه و «خسرو تقوي» براي اثر «زندگي در نقطه صفر» به کارگرداني خسرو تقوي،«زهرا نيک‌پور» کسب مقام نخست براي اثر «روياي خاموش» به کارگرداني زهرا نيک‌پور به همراه هديه نقدي نيز تجليل شدند. 
  «مهدي دارابي»،«ميثم زندي» و «مسعود اجداديان» داوران اين جشنواره بودند. 






منبع : مازندران آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار