مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: مالیات بر ارزش افزوده برای تعاونی‌ها آزاردهنده است.
کد خبر: ۴۹۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 12 September 2017
 ایسنا، «کامران اصغری» در دوازدهمین همایش تعاونی‌های برتر مازندران با بیان این‌که توانمندی‌ها و مشکلاتی در حوزه تعاون استان وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی در همه دستگاه‌ها وجود دارد اما مشکلات موجود موجب شده به‌عنوان ناظر بر تعاونی‌ها و  برای ترویج آن، نیازمند ساز و کارهایی باشیم که کم‌رنگ شده است.
 
وی تصریح کرد: در کنار تعاون‌گران، بخش خصوصی و دولتی نیز حضور دارند و همه دارای مشکلاتی بوده و تعاونی‌ها چون از اندک سرمایه‌های خود مایه گذاشتند نیازمند کمک بیشتری هستند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان این‌که امسال ۷ تعاونی حوزه برتر با صادرات ملی، ۲۲ تعاونی برتر استانی و 7000 تعاونی فعال در این استان شناسایی شده است، گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌ها، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند موثر باشد.
 
اصغری افزود: تعاونی‌های استان مازندران ۸ میلیون دلار صادرات داشت و در این راستا تعاونی‌ها و بخش‌های دولتی باید حمایت شود تا بخش غیرفعال در استان وجود نداشته باشد. با وجود مشکلات فعالیت‌های مناسبی در تعاونی‌های مازندران مشاهده می‌شود و در دولت تدبیر و امید 1000 تعاونی  و ۶۰۰ تعاونی زنان ثبت شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: بحث مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید و مصرف بسیار آزاردهنده است و برخی بدون مجوز در حال فعالیت هستند و این موجب ضرر تعاونی‌ها شد. اگر قرار به ایجاد مصوبه‌ای است، باید به همکاری و پیشنهاد و ارایه راهکارهایی از سوی اداره‌کل تعاون صورت بگیرد.
 
وی یادآور شد: امسال معافیت یا بخشودگی به‌عنوان مشوق برای همه کسانی‌ که در حوزه کارآفرینی و تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند صورت می‌پذیرد تا ارتقای سطح کیفی اقتصاد مقاومتی محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار