معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: احیای سیستم فرسوده شبکه های بهداشت مازندران پس از 30سال در استان صورت گرفت.
کد خبر: ۴۹۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 12 September 2017
به گزارش تابناک : قاسم جان بابایی در آئین تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه درسالن اجتماعات آیت الله کوهستانی در ساری با بیان اینکه زکات انسان خدمت به دیگران است، اظهارکرد: افرادی که به پزشکان مراجعه می کنند از خانواده آنها محسوب می‌شوند. 
وی به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی اشارهکرد و گفت: در بیمارستان ها کمبود امکانات وجود داشت که در این دولت با افزایشمناسبی رو به رو شد. 
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران،وزیر بهداشت را سرمایه ملی دانست و افزود: تاکنون فردی نتوانسته وزارت بهداشت را بهجایی برساند اما دکتر هاشمی با عملکرد خود موجب عزت حوزه سلامت و وزارت بهداشت در کشورشد. 
جان بابایی با بیان اینکه طرح تحول سلامتیک اقدام مهم اجتماعی است، اظهار کرد: اگر نیت انسان خدمت به مردم باشد خداوند راهرا باز می کند. 
وی با اشاره به اینکه سرعت رشد در دانشگاهعلوم پزشکی مازندران بسیار بالا بود، گفت: در سال های اخیر هزار و 120 خانه بهداشتو 350 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در مازندران احداث شده است. 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در گذشتهبسیاری از مراکز و خانه بهداشت استیجاری و با قدمت بالا بوده است، افزود: در طرح تحولسلامت هدف گذاری در حوزه سلامت انجام شد و خوشبختانه امروز مرکز بهداشتی فرسوده وجودندارد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به احداث14 مرکز اورژانس بیمارستان اشاره کرد و گفت: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) با مشکلاتزیادی در حوزه اورژانس بیمارستانی مواجه بوده است که خوشبختانه در طرح تحول سلامت یکیاز بهترین اورژانس های بیمارستانی در این مرکز ساخته شد. 
وی با بیان اینکه سیستم شبکه بهداشتی پساز 30 سال در مازندران احیا شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعداد تخت‌های دیالیزبه دو برابر افزایش پیدا کرده است. 
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندرانبا بیان اینکه دانشگاه مازندران در حوزه پژوهشی حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد:در سال‌های گذشته اقدام‌های مناسبی در حوزه پژوهشی مانند ثبت بیماری به صورت علنی،مطالعات جمعیتی و ساخت مراکز تحقیقاتی انجام شده است. 
جان بابایی با تشکر و قدردانی از خیرانحوزه سلامت، اظهار کرد: زمین مراکز بهداشتی را خیران اهدا کردند و در ساخت بسیاری ازآن ها نیز مشارکت داشتند. 
وی دکتر موسوی را ایثارگری دانشمند دانستو گفت: امیدواریم با همت وی اقدامات موثری در حوزه سلامت انجام شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار