وقف سنت حسنه و نیکوییست که از دیرباز در بین مسلمانان آینده نگر رواج داشته و یکی از اقدامات خیرخواهانه مردم به شمار می رود و اداره اوقاف و امور خیریه نیز می بایست در اجرای امینانه نیات واقف تمام تلاش و اهتمام خود را به خرج دهد.
کد خبر: ۴۹۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 12 September 2017

به گزارش تابناک : اما چندیست در شهرستان آمل مسئولان و کارشناسان دولتی، زمینی را برای محل دپوی زباله های شهری که در حال حاضر معضل بزرگ شهرستان و منطقه به حساب می آید، انتخاب کرده اند و از آنجایی که این زمین جزء اراضی وقفی به شمار می رود با مخالفت شدید مدیرکل اوقاف استان مازندران تحت این عنوان که : "موقوفه زباله دان نیست" رو به رو گردید.

 

در این خصوص چند نکته را باید در نظر بگیریم ؛ نخست اینکه محل دپوی زباله در حال حاضر از معضلات اضطراری شهر به حساب می آید و تعلل در انتخاب فضای مناسب در این خصوص سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

 

مکان قبلی دپوی زباله های آمل نیز به دلیل نزدیکی با سد هراز هر لحظه بیم آلوده کردن منابع آبی و تهدید شدیدتر سلامتی مردم را در پی دارد.

 

با این وجود کارشناسان مناسب ترین مکان را از زمین هایی انتخاب کردند که گویا موقوفه است. 

در خصوص زمین مذکور، نیت واقف همچون بسیاری از دیگر موقوفات استان مازندران تامین مخارج اطعام دهی و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهم السلام است که با نزدیکی به آستانه ورود به محرم الحرام سال جاری بر لزوم توجه به این مهم تاکید بیشتری می شود.

 

اما سوال اینجاست آیا این زمین در حال حاضر برای اجرای نیت واقف درآمد بالایی دارد؟

 

حال نمی شود با در اختیار گذاشتن این زمین به فرمانداری یا شهرداری یا دیگر مجریان طرح زباله شهرستان آمل در ازای آن سالانه مبلغی تحت عنوان اجاره یا سهم الوقف دریافت نمود و یا سود حاصل از مشتقات تفکیک زباله را در راستای نیت واقف خرج کرد؟

 

 آیا با توجه به حاد بودن معضل زباله های آمل ، نمی توان مکان مورد نظر را تبدیل به احسن کرد تا هم مردم این شهرستان از آن متنعم شوند و هم واقف خیر اندیش از پاداش معنوی و اخروی آن بهرمند گردد؟

 

با توجه به اینکه مدیرکل اوقاف مازندران بیان کرد: (با واگذاری قطعه ای از این زمین وقفی برای احداث کارخانه زباله سوز، در دیگر بخش های زمین نیز نمیتوان سرمایه گذاری کرد) ، این سوال پیش می آید آیا هدف اداره اوقاف سرمایه گذاری و سود آوری می باشد یا عمل به نیات خیرخواهانه واقفینی که برای آسایش و رفاه مردم ملک و زمینشان را وقف می کنند نه صرفا سرمایه گذاری و کسب درآمد؟

 

 و در آخر بهتر است برای برون رفت از یک چالش بزرگ منطقه ای دستان هم را به یاری بگیریم و برای رفاه و سلامت مردم بیش از هر چیزی به همکاری و مساعدت روی آوریم.






منبع : شمال نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار