معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: بيش از 550 ميليارد تومان وام در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کارگاه‌های راکد يا نيمه فعال در سطح استان مازندران تخصيص داده شد.
کد خبر: ۴۹۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 12 September 2017

به گزارش تابناک : علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران در همایش "امید و اقتدار" به منظور تجلیل از بانوان فرهیخته و کارآفرین مازندران در گلوگاه، اظهار کرد: دولت در تلاش است که در جامعه از خانواده‌هایی که در شرایط سخت اقتصادی هستند با برنامه‌ریزی بهتر در جهت نحوه‌ی کمک رسانی گام بردارد.

وی افزود: کشور ما امروز با مشکلاتی در حوزه‌هایی نظیر نظام بانکی، بودجه دولت، صندوق‌های بازنشستگی و آب و محیط زیست مواجه است که مشکل بحران آب در مازندران بسیار زیاد می‌باشد، که شالیکاران مازندرانی را در کاشت و داشت امسال با مشکل روبه‌رو کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران بیان کرد: امروز دولت حدوداً با 50 میلیارد دلار بودجه‌ کشور را تنظیم کرده و به همین دلیل درآمد دولت، کمتر از دوره قبل می‌باشد و امروز این بودجه براساس اولویت‌هایی همچون امنیت، اموزش، بهداشت‌ودرمان و تأمین اجتماعی بیشترین کمک‌ها را انجام می‌دهد .

این مسؤول ادامه داد: ۱۲۰ صندوق و موسسه مالی فاقد مجوز در مازندران وجود دارند که خوشبختانه با تلاش‌های زیاد استانداری ساماندهی شد و اکنون به حداقل ممکن رسیده است.

یونسی گفت: دولت در حوزه توزیع درامد برای دستیابی به عدالت اجتماعی به دنبال تغییر در شیوه حمایت‌های اجتماعی است، لذا دولت با برنامه‌ریزی بیشتر تلاش می‌کند اولویت را بیشتر به تأمین اجتماعی برای گروه‌های میان سال اختصاص دهد.

وی در خصوص وضعیت اشتغال در دولت روحانی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال نیز دولت آقای روحانی تلاش می‌کند در استان‌هایی که نسبت به استان‌های دیگر محروم‌تر هستند و استان‌هایی که بیکاران بیشتری در آن است، سرمایه‌گزاری کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران اضافه کرد: در حوزه سیاست داخلی نیز ایران جامعه‌ای گسترده، دارای تنوع‌های زبانی، قومیتی، دینی، مذهبی و اجتماعی است و احترام نهادن به همه این تنوع‌ها، از اولویت‌های دولت می‌باشد و همه مدیران ارشد به دستور آقای روحانی باید انتخاب و انتصاب شایسته زنان و جوانان در سمت‌های مدیریتی مختلف را مدنظر داشته باشند که با استفاده از زنان و جوانان در سمت‌های مدیریت، زمینه‌ساز درخشش بیشتر آنان در آینده شوند.

یونسی در خصوص فعالیت حزبی و تشکل‌های مردم نهادکشور در دولت روحانی تأکید کرد: دولت حق شهروندان را در انجام فعالیت سیاسی و اجتماعی به رسمیت شناخته و از گسترش فعالیت آنان در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد.

وی از انجام و بهره‌برداری برخی از پروژه‌ها و تخصیص هزینه‌ها در مازندران گفت: 8500 میلیارد تومان هزینه فعالیت‌ها شده و بیش از 8 هزار پروژه در مازندران به مراحل اجرا و بهره‌برداری رسید.

یونسی ادامه داد: 670 کیلومتر لوله کشی گاز از سمنان به مازندران با غریب مبلغ 1 هزار میلیارد تومان را در سال جاری داشتیم که مشکل گاز مازندران حل شد و در سال‌های آتی در مازندران روستایی بدون گاز وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در ادامه با اشاره به موضوع جاده سازی در استان بیان کرد: در حوزه جاده سازی، کشاورزی و خدمات شهری 1200 کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت شد.

وی در پایان در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به یک اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر در مازندران، یادآور شد: سیاست‌های دولت جهت ارتقای اقتصاد مقاومتی در استان مازندران اختصاص بیش از 550 میلیارد تومان وام برای شرکت‌ها و کارگاه‌هایی بود که به صورت راکد یا نیمه فعال بوده‌اند.

 




منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار