طبیعت مازندران که با توجه به خشکسالی و کم‌آبی دچار خزان زودرس شده و در مقابل تب تند تابستان قد خم کرده، با آمدن باران گویی روح نشاط و سرزندگی در آن دمیده شده است.
کد خبر: ۴۹۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 12 September 2017

به گزارش تابناک : گویی درختان خیلی زود بر اثر گرما به استقبال زمستان رفتند، زمستانی که برای برخی به خواب ابدی تبدیل شد؛ چهره برخی درختان را که در طبیعت مشاهده می‌کنید بر اثر گرما دچار آفتاب‌سوختگی شدند که تداوم آن مرگ تلخی را برای طبیعت رقم زد.

امسال شاهد مداومت هوای گرم در مازندران بودیم که این امر طبیعت استان را تشنه‌تر کرد؛ در هفته گذشته نیز هواشناسی در پیش‌بینی خود وقوع بارش رگباری را مطرح کرد ولی به‌دلیل نوسانات جدی و بحث تغییرات اقلیمی شاهد افزایش دمای هوا بودیم به طوری‌که رکورد دمای هوا روز گذشته رکورد دمای هوا شکسته شد.

هر چند شاهد بارش‌های رگباری و سیل‌آسا در آسمان مازندران باشیم ولی نوید نشاط و سرزندگی را به مردم می‌دهد.

باران که می‌آید روح سرزندگی و طراوت را برای طبیعت به ارمغان می‌آورد و همه مردم این مهم را باور دارند.

شاید هنگام بارندگی برخی افراد دچار ترس و نگرانی شوند ولی روح طراوت که در طبیعت دمیده می‌شود را نمی‌توان نظیر آن را یافت.

با توجه به بحث تغییرات اقلیمی شاهد تغییر در بارش هستیم و بارش‌ها حالا سیل‌آسا به خود گرفته ولی مردم قدر آن را می‌دانند.

بعد از گذر از چند ماه گرمای هوا بارش تابستانی در هفتاد و نهمین روز تابستان مرهمی بر تن درختان سوخته شد و شادابی و سرسبزی را به طبیعت مازندران هدیه داد.

* تأثیر خوب بارندگی بر طبیعت مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بارندگی‌های خوبی در نواحی جنگلی و کوهپایه‌های مازندران شاهد بودیم که روی مناطق جنگلی و حاشیه تأثیرات خوبی به همراه داشت.

سیدمحمدرضا رضوی بیان کرد: بارش بیش از 20 میلی‌متر بارش خوب و مؤثری است که خوشبختانه سیلاب هم نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی، جبهه خیلی سردی نبود و تأثیر آن روی آب دریا حدود نیم درجه بوده است، اضافه کرد: یکی از عواملی که امسال شاهد مداومت هوای گرم در آسمان مازندران بودیم بالا رفتن دمای آب دریا بوده که به 31 درجه رسید.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در مجموع می‌توان گفت بارش‌های مؤثری بوده چرا که وجود رطوبت بالا در مازندران موجب شده بارش شدید شود و دمای هوا دو تا سه درجه کاهش یابد.

به گزارش فارس، طی ماه‌های اخیر جنگل‌های بسیاری بر اثر گرمای هوا تبدیل به خاکستر شدند که بارش باران نوید سرسبزی را دوباره به طبیعت بخشید.







منبع : شمال نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار