'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی همزمان با سفر به آمریکا با این عنوان که تهدیدات تروریستی زیادی در گوشه و کنار جهان وجود دارد، خطاب به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا نوشت: 'دشمن شما دشمن ما است'.
کد خبر: ۴۹۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 12 September 2017
به گزارش تابناک : نخست وزیر مالزی در مطلبی که روز سه شنبه در تارنمای روزنامه های 'استار' و 'نیو استریست تایمز' بازتاب داشت، نوشت: ما با داعش از طریق اسلام اعتدال گرا و از طریق تبادل اطلاعات و اقدامات مقابله با تروریسم مقابله کرده ایم و برنامه های بازپروری تروریسم انجام شده نیز موفقیت 90 درصدی داشته اند. 
وی با این عنوان که ملت مالزی مجبور به رسیدگی به تهدیدات گروه تروریستی داعش شده است، افزود: تاکنون تنها یک حمله موفق مرتبط با داعش در خاک مالزی رخ داده ه خوشبختانه تلفاتی در پی نداشت. 
'نجیب تون رزاق' با بیان این که پلیس مالزی از سال 2012 تاکنون 13 حمله تروریستی عمده را خنثی کرده است، افزود: ما این اقدامات رااز طریق همراهی با آمریکا در ائتلاف جهانی مقابله با داعش و از طریق گفتمان استراتژیک بین وزارت دفاع مالزی و پنتاگون انجام داده ایم. 
نخست وزیر مالزی به آمریکا اطمینان داد کشورش در ماموریت نابودی یک گروه تروریستی که اقدامات آنها همه جهان متمدن را تضعیف کرده است شانه به شانه آمریکا باقی می ماند. 
وی با اشاره به اینکه جهان امروز با چالش های زیادی در نقاط مختلف مانند طوفان 'هاروی' و 'اریما' در آمریکا تا تهدیدات هسته ای، افراط گرایی و اقدامات وحشیانه تروریسم روبرو است، بر دوستی و شراکت ثابت کشورها تاکید کرد.
'نجیب تون رزاق' با تاکید بر افتخار دوستی با 'ترامپ' که این رابطه در 6 دهه گذشته نیز وجود داشته است، تصریح کرد: دیدار من و ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، به پاس شصتمین سال روابط دو کشور است، هر چند که روابط دو جانبه بسیار طولانی تر و تاریخی تر است. 
وی در مورد روابط دوجانبه کشورش با آمریکا با این عنوان که برای مثال، کائوچو مالزی نقش مهمی برای رشد صنعت خودرو آمریکا داشته است، نوشت: این تقاضا، اقتصاد ما را منتفع کرده و این یک نمونه اولیه از همکاری های دوجانبه بین دو کشور است. 
نخست وزیر مالزی همچنین تصریح کرد: روابط دو کشور عمق بیشتری دارد. تعهد ما به مبارزه با افراط گرایی و ترور چیزی است که ما با قلب خود آن را احساس می کنیم. 
'نجیب تون رزاق' خاطرنشان کرد: اعتقاد ما به تجارت آزاد و منصف و توسعه اقتصادی جامع اعتقادی راسخ است و ما کشوری دریایی همواره در طول قرن های گذشته ، ملتی تاجر بوده ایم. 
وی تصریح کرد: ما همچنین معتقد به تعهد آمریکا برای نظم جهانی قانون محور از قبیل پیروی کره شمالی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هستیم. 
نخست وزیر مالزی با این عنوان که جهان از 11 سپتامبر سال 2001 تغییر کرد و آمریکا از حملات بیشتری در خاک خود رنج برده است، تصریح کرد که این حملات توسط ایدئولوژی های مسموم و نادرستی تحریک شده اند. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار