آن چه برای اصلاح طلبان برای دوره های آتی و انتخابات آینده حائز اهمیت است؛ ارائه یک سازوکار و برنامه مناسب به منظور تحقق مطالبات مردم و رویکردهای آن ها در دولت دوازدهم است. این جریان سیاسی باید در یک فرصت و زمان مناسب برنامه ‎ریزی جامعی در این راستا صورت دهد و با این روش اجماع مردمی را پیرامون خود نگاه دارد.
کد خبر: ۴۹۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 12 September 2017
به گزارش تابناک : در این میان آن چه مهم است؛ پایبندی این جریان سیاسی بر ائتلاف،وحدت و کار تشکیلاتی است. آن چه باید در این مسیر مورد توجه این جریان سیاسی قرار گیرد، باهم می خوانیم:
     یک هویت اصلاح طلبی برای 1400
حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که دست اصلاح ‌طلبان برای آینده خالی نیست و این جریان سیاسی برنامه های روشنی را برای اینده ترسیم کرده است،می گوید:  بنابراین در پاسخ به مسائل بسیاری که در خصوص استراتژی اصلاح طلبان برای آینده وجود دارد؛ باید گفت که این جریان سیاسی در سال 1400 می تواند یک گزینه با هویت اصلاح‌ طلبی را به جامعه معرفی کند.او با بیان این که اصلاح طلبان در ریاست جمهوری اینده هم یک فرد را از خودشان انتخاب می ‌کنند، افزود: به طورکلی آن چه که از سوی این جریان سیاسی مراعات می شود؛پایبندی بر قانون و اعتدال است.
کاشفی با تأکید بر این که این جریان سیاسی باید نسبت به شرایط آن موقع رفتار سیاسی خود را طرح ریزی کند، ادامه داد: اصلاح طلبان بایدهر طور که به صلاح کشور است، عمل کنند. به این معنا که در سال 92صلاح بر این بود تا از روحانی حمایت شود و الان هم از انتخاب خود پشیمان نیستیم در سال 1400، نیز بنا به مصلحت سیاست گذاری ها انجام می شود. این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که اصلاح طلبان در دوره های آیت همچنان باید ثابت کنند که مصلحت کشور را برهر چیز دیگر ترجیح می دهند، مطرح کرد:عبرت از گذشته باید مدار حرکت این جریان سیاسی باشد. به این معنا که اصلاح طلبان با انسجام و وحدتی که داشتند در انتخابات سال 92، 94 و 96 دستاوردهای خوبی بدست آوردند، اما باید دائم عملکرد این جریان برای بهتر شدن مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.او با اشاره به این که جریان اصلاحات به این نتیجه رسید که شورای عالی سیاست ‌گذاری اصلاح طلبان به وجود آید تا انتخابات را به صورت سراسری سازماندهی کند؛ افزود: کار تشکیلاتی و جبهه ای از ابتدا مورد توجه این جریان سیاسی بوده و پس از این نیز باید با مؤلفه بهبود یافتن پیش رود. در گذشته گفته می شد که به حزب در کشور نیازی نیست، اما امروز همه بر لزوم کار و خرد جمعی و کارشناسی و استفاده از احزاب تاکید دارند و اذعان دارند که با کار جمعی دنبال دستیابی به اهداف خود باشند.
     حفظ و تقویت آرای خاکستری
محمد کیانوش راد، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که فضای سیاسی کشور بیش از هر چیزی نیازمند انسجام، همبستگی، آرامش و كنترل اوضاع است، می گوید: در نزدیک ترین بزنگاه سیاسی مشاهده شد که مرم با رأی مجدد خود به آقای روحانی در حقیقت تایید و تاکید بر ادامه سیاست‌ های دولت در4 سال گذشته را اعلام کردند.
او با بیان این که این رأی به معنای آسیب ‌پذیر نبودن آرای خاکستری مردم در چهار سال آینده نیست، افزود:  در تحلیلی واقع ‌بینانه از بخشی از رأی مردم به آقای روحانی و با تغییر در برخی پیشفرض‌ های احتمالی در چهار‌سال آینده، لازم است از هم‌اکنون اصلاح‌ طلبان و اعتدالگرایان درصدد چاره‌ جویی باشند.
کیانوش راد ادامه داد: اگر فرض شود که در چهار سال آینده سایه هر نوع خطری به ‌طور کامل زدوده شود، یا در زمینه‌های داخلی، جناح اصولگرا با تغییر تاکتیکی در دیدگاه ‌های فرهنگی و اجتماعی خویش به عرصه انتخابات وارد شود و دولت هم نتواند به طبقات آسیب ‌پذیر و طبقه متوسط به ‌لحاظ اقتصادی توجه کافی کند، در این صورت باید در انتخابات 1400 در انتظار تحولاتی جدی بود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با باین این که اصلاح طلبان واعتدالگرایان باید دست به تغییراتی اساسی جهت تقویت و هماهنگ ‌سازی دولت در بعد اقتصادی و همچنین حمایت بیشتر از طبقات آسیب‌پذیر بپردازند، تصریح کرد: دولت می تواند با در اختیار گذاشتن فرصت ‌های برابر ارتقای کیفی سطح زندگی طبقات آسیب ‌پذیر را فراهم سازد. اگر دولت نتواند با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از اقشار آسیب ‌پذیر و کارگران و کار‌مندان جهتگیری عدالت طلبانه خویش را پررنگ ‌تر کند، این مساله در آینده به‌عنوان خطری جدی در انتخابات 1400 ریاست ‌جمهوری مطرح خواهد شد.
      انســجام نه
 سهم خواهی
عبـــــدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که این جریان سیاسی در اینده طبیعتا در چارچوب شورای عالی ائتلاف عمل خواهد کرد، می گوید: از طرفی اصلاح طلبان باید توجه داشته باشند که جریان رقیب آن ها یعنی اصولگرایان هم خودشان را برای سال 1400 آماده می کنند.
او با اشاره به اقبال مردمی جریان اصلاحات، افزود: در نزدیک ترین تجربه ها اهد بودیم که مردم از سال 92 به بعد مردم تصمیم گرفتند به اصلاح طلبان رای دهند و حرکت فراگیری را شکل دادند، این اقبال به دلیل آگاهی مردم بر برنامه و وحدت این جریان سیاسی است. ناصری با بیان این که باید به این نکته توجه کرد که مردم به هر شکل به حرکت خود شکل می دهند،ادامه داد: جریانات سیاسی با علم بر این رفتار جامعه باید تاکتیک های انتخاباتی را منسجم و یک دست، مشخص و اعلام کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که در دوره های گدشته محوریت این شکل دهی تاکتیک‌ها و راهبرد ها اصلاح طلبان بودند؛ خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه اصلاح طلبان در اینده نیز گفتنی است که نکته ای که مهم است این است که  اصلاح طلبان یا هر جریان دیگری که بخواهد سهم خواهی کند، مسیر اشتباهی را رفته اند، چرا که انسجام باید اساس کار آن ها باشد.





منبع : نوآوران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار