همایش متولیان موقوفات غیر متصرفی غرب استان مازندران امروز درامام زاده قاسم شهرستان بابل برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 11 September 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  گفت: این همایش به منظور  حفظ و احیای موقوفات و همچنین آشنایی با دستورالعملهای روز در حوزه موقوفات بر گزار شد.  
حیدری افزود: نزدیک به 60 نفر از متولیان غرب استان در این همایش حضور دارند   که از شهرهای بابل، بابلسر، آمل، بندپی، لاریجان، بلده، محمودآباد در امامزاده قاسم (ع) بابل گردهم آمدند  و درباره چگونگی عمل به اجرای نیات واقفان با هم به بحث و گفتگو می پردازند.
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به اهمیت حفظ و احقاق حقوق موقوفات گفت: متولی موقوفه باید خود صالح و لیاقت متولی بودن را از نظر ظاهری و باطنی داشته باشد و متولیان بمانند وصی واقفان خیراندیش هستند.
 وی گفت :برنامه کلی در ایام محرم الحرام را میتوان از قبیل  بصیرت عاشورایی ، روز دوم محرم لبیک یا حسین ،برنامه شاخص اهلا منل عسل ، همایش بانوان (پیروان حضرت زینب ) رهروان زینبی ،اعزام مبلغ که بیشترین آنها مازندرانی در قم تدریس کردند به تعداد 200نفر که از عوامل بومی می باشند  به فعالیت مذهبی در ایام محرم خواهند پرداخت .
حیدری، وظایف اداره تحقیق اداره کل را سنگین بر شمرد و افزود: اداره تحقیق نقش مهمی در تعیین و نظارت متولیان موقوفات دارد و نظارت و برنامه ریزی برای متولیان می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.
حیدری  افزود: مازندران دارای 948 موقوفه غیر متصرفی بوده که دارای متولی هستند و 12 هزار و 598 موقوفه متصرفی که تولیت آن را ادارت اوقاف و امور خیریه عهده دار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار