تاکسی های اینرنتی چندی است که متقاضیان بسیاری پیدا کرده به طوری که راننده و مسافر از خدمات آن بهره می برند؛ اما فناوری های نوین در کنار مزایا، تهدیداتی به همراه دارند. در این راستا نیاز به توجه بیشتر به امنیت مسافر و راننده وجود دارد. پیش از آنکه اتفاقی پیش بیاید.
کد خبر: ۴۹۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 11 September 2017
به گزارش تابناک : با پیدایش دو شرکت تاکسی یاب آنلاین، تاکسی دارها و راننده های آژانس بیش از پیش احساس خطر کرده اند، البته این مساله فقط در ایران اتفاق نیفتاده است و مقاومت در برابر فناوری های نو که می تواند کار و کاسبی انحصاری آژانس دارها را به خطر بیاندازد به ایران منحصر نیست.

این دو اپلیکیشن خیلی زود جایشان را وسط زندگی روزمره مردم باز کردند. حالا فرقی نمی‌کند کجا می خواهید بروید. تاکسیِ آنلاین سریع می‌رسد.

اگر پای دردل رانندگان بنشینی می گویند که از نظر دخل و هزینه تفاوتی نکرده است. در گذشته پول بیشتری از مشتریان دریافت می شد و در حال حاضر تعداد سفرهای بیشتری تقاضا می شود. از سوی دیگر به دلیل آنکه ساعات کاری‌شان در اختیار خودشان است و بهترین مسیر ممکن در اپلیکیشن به آن‌ها پیشنهاد می‌شود و یا این‌که می‌توانند همیشه مسافر داشته باشند و نیاز به بازگشت بدون مسافر به نقطه‌ای خاص ندارند استفاده از این نرم افزار چندان به ضررشان نشده است؛ اما شاید این نرم افزارهای مدرن آسیب هایی داشته باشد که قابل تامل است.

رانندگان در ابتدای ورود به این چرخه تعهداتی می دهند که باید رعایت کنند؛ اما به گفته یکی از مسافران بارها پیش آمده که فرد با ماشین دیگری که اصلا در لیست تپسی نبوده اقدام به مسافرکشی کرده است و با اعلان این اعتراض به پشتیبانی این نرم افزار، فرد همچنان به ارائه دیگر سفرها ادامه داده است. 

روی دیگر سکه دغدغه رانندگان است. از آنجایی که این نرم افزار اطلاعات کامل خودرو و مشخصات واقعی و صحیح راننده را در اختیار مسافر قرار میدهد در صورتیکه اطلاعات مسافران عموما جعلی بوده و قابل اعتماد نیستند، چراکه در هنگام ثبت نام، از مسافر هیچ مدرک شناسایی دریافت نمی کنند و در عوض کل مدارک خودرو و شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه از راننده دریافت می شود. امری که در آژانس های سنتی نیز وجود نداشته و امروزه مورد مطالبه رانندگان است. باید قبول کنیم که پروژه تاکسی اینترنتی یا همان اسنپ و تپسی، هنوز در ابتدای راه قرار دارد و اگر قرار باشد در صنعت حمل و نقل درون شهری تحولی شگرف ایجاد نماید، باید رضایت و امنیت هر دو طرف، هم راننده و هم مسافر را در نظر بگیرد. اما تامین امنیت دو طرف از مواردی است که باید به طور جدی بدان توجه کرد.

گرچه این نوآوری ها مزایای فراوانی دارد اما این مزایا نباید قربانی مانند عدم امنیت داشته باشد. تامین امنیت از وظایف هر آژانسی است که به صورت مستقیم و یا مجازی اقدام به مسافرکشی می کنند و این امر از نکاتی است که باید همچنان مورد اهمیت واقع شود. 






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار