پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از حوادث کار در این استان طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 100 درصدی به 34 نفر رسیده است.
کد خبر: ۴۹۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 11 September 2017
آمار قربانیان حوادث کار در مازندران در چهار ماهه سال قبل 17 نفر بود .
 
به گزارش روابط عمومی این اداره کل ، 30 نفر از قربانیان حوادث کار در سال جاری متاهل و یک نفر هم زن بود.
 
سقوط از بلندی با 17 مورد ، رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را در این مدت داشت . برق گرفتگی با هفت مورد و اصابت جسم سخت با سه مورد از دیگر علت های مرگ حین انجام وظیفه در محیط های کاری بوده است .
بر اساس این گزارش ، افراد بین 31 تا 40 سال هم بزرگ ترین قربانیان حوادث کار در مازندران بوده اند.
همچنین سه نفر از قربانیان حوادث کار استان هم از اتباع خارجی بودند.
اگر چه بر اساس تصمیم وزارت کشور ، کار و اقامت اتباع خارجی در مازندران ممنوع است ولی برخی از کارفرمایان به خاطر صرفه اقتصادی و فرار از پرداخت بیمه و مالیات به صورت غیرقانونی از اتباع خارجی استفاده می کنند.
** رشد هفت درصدی مصدومین حوادث کار
گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که آمار مصدومین ناشی از حوادث کار هم در این استان با هفت درصد افزایش به 287 نفر رسیده است .
13 نفر از مصدومین زن و بقیه مرد بودند.
مطابق تعاریف پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
بر اساس برخی از اظهارات رسمی در حال حاضر ایران جزو یکی از پرحادثه ‌ترین کشورها در حین کار است . در بخش حوادث کار ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ ترین فضای کاری در ایران نیز ، کارگری ساختمانی است .
بر اساس آمار وزات کار ، پارسال 812 نفر در کشور بر اثر حوادث کاری جان باختند.
افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث کار در حالی امسال در مازندران افزایش یافت که این آسیب از سال 91 در کشور در حال کاهش بوده است .
سازمان بین المللی کار در بررسی هایی که انجام داده اعلام کرده است که 98 درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار