در حضور دکتر تاجیک مشاور وزیر و معاون اداره کل وزارت تعاون
دکتر تاجیک مشاور وزیر گفت که هدف اصلی دولت این است که قصد دارد جلوی رانت خواری بگیرد و سهام هر منطقه را به مردم آن منطقه تخصیص دهد و بهترین راه رسیدن به این هدف ایجاد شرکت تعاونی است که باید 51 درصد ان به مردم آن منطقه تعلق داشته باشد .
کد خبر: ۴۸۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 30 August 2017
 به گزارش تابناک مازندران، عصر امروز جلسه هم اندیشی شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر در هتل میزبان بابلسر با حضور اسد فزماندار محترم ، خانم بهار نایب رییس شورای شهر، علیرضا رحیمیان عضو شورای شهر بابلسر، دکتر تاجیک مشاور وزیر ،مهندس علیزاده معاون اداره کل وزارت تعاون و رفاه مازندران، روسای ادارات بابلسر و معتمدین این شهرستان برگزار گردید.
 برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر
بر اساس این گزارش، در این نشست ابتدا داود پاشنا عنوان نایب رئیس شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر به مهمانان خیر مقدم گفت و مختصری از از هداف ایجاد این شرکت را یادآور شد. سپس مهندس علیزاده معاون اداره کل وزارت تعاون و رفاه مازندران ، به روی صحنه آمد و اظهار داشت : بهترین تعاونی های برتر دنیا هزارا میلیارد دلار گردش مالی دارند .
 برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر
حدود 300  شرکت تعاونی بر تر در دنیا وجود دارد که در کشورهای بزرگ فعالیت می کنند . متاسفانه در کشورمان 200 هزار شرکت تعاونی وجود دارد که 100 هزار از این تعاونی ها غیرفعال هستند !
 برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر
در استان مازندران 13400 تعاونی موجود است که با توجه به جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری بیشترین درصد تعاونی ها در کشور را دارند ولی متاسفانه انتظارات را براورده نکرد. 
 برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر
اولین وظیفه هیات رئیسه برگزاری مجمع عمومی است .  سپس انتخاب هیات مدیره و بعد انتخاب مدیر عامل از دیگر وظایف این هیات است .
 برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت تعاونی توسعه و عمران بابلسر
 
 در ادامه دکتر تاجیک مشاور وزیر پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: هدف اصلی دولت این است که دولت جلوی رانت خواری را می خواهد بگیرد و سهام هر منطقه را به مردم آن منطقه تخصیص دهد و بهترین راه رسیدن به این هدف ایجاد شرکت تعاونی است که باید 51 درصد ان به مردم ان منطقه تعلق داشته باشد .
 
گفتنی ست این شرکت به منظور تسزیع و رشد توسعه شهرستان بابلسر و هدایت منابع مردمی بخشهای تولیدی و بستر سازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی که فعالیتهای اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل افزون زا بودن (رانت بودن ) که امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارد ، این شرکت مطابق با قانون و قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی می تواند نقش مهمی را ایفا نماید .  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار