مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:
تیم‌ های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز طرح کاهش غریق در سوم خرداد ۹۶ تا کنون موفق شدند ۳ هزار و ۳۵۳ غریق را از امواج مرگبار خزر نجات دهند. ضمنا روز گذشته منجیان سواحل محمودآباد بعد وقت کاری جان ۲ گردشگر زن را از مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر: ۴۸۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 30 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو یی ، با اعلام استقرار بیش از هزار نجاتگر و ناجی غریق در ۳۷۵ نقطه پرخطر ساحل مازندران، گفت: تیم‌ های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز طرح کاهش غریق در سوم خرداد ۹۶ تا کنون موفق شدند ۳ هزار و ۳۵۳ غریق را از امواج مرگبار خزر نجات دهند.
 
بر اساس این گزارش، وی افزود: در همین مدت نجاتگران هلال احمر ۱۹۷ مصدوم حوادث دریایی را به مراکز درمانی انتقال دادند و ۶ هزار و ۳۷ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ ها و پست‌ های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
 
مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: عملیات اجرایی طرح امداد و نجات ساحلی در ایام تابستان با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران در دست اجرا است.
 
اکبری افزود: جمعیت هلال احمر مازندران امسال نیز مانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح  حضوری فعال و محوری دارد.
 
مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: برای اجرای عملیات امداد و نجات ساحلی بیش از هزار ناجی غریق و نجاتگر جمعیت هلال احمر با بکارگیری ۳۱ دستگاه آمبولانس، ۶۸ دستگاه موتورسیکلت، ۱۵ فروند قایق نجات، ۲۱ دستگاه جت اسکی، ۱۳ خودروی پشتیبانی و دو دستگاه خودروی نجات آرگو مشارکت دارند.
 
اکبری همچنین به همه مسافران و گردشگران ساحلی توصیه کرد: هشدار‌های نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب کنند.
 
 در ضمن منجیان سواحل محمودآباد بعد وقت کاری جان ۲ گردشگر زن  را از مرگ حتمی  نجات دادند.
 
گفتنی ست روز سه شنبه ۷ شهریور ماه ۹۶ عصر بعد از غروب آفتاب راس ساعت ۲۱ به محض گزارش از بازرس ویژه جناب آقای حشمت الله شکری مبنی بر مفقود شدن دو تن از بانوان گردشگر با جت اسکی در منطقه دارایی تمامی اکیپ ستاد  ساماندهی سواحل از جمله هیئت نجات غریق ، اکیپ آتش نشانی شهرداری محمودآباد ، نیروی انتظامی ، گشت مرزبانی ، کلیه پرسنل طرح آقای بیشه کلایی و به ویژه قایقرانان همیشه در صحنه آقایان داریوش رستگار و میلاد اسماعیل زاده طی هماهنگی اولیه گشت مشترک صورت گرفته و پس از زمانی حدود دو ساعت جت اسکی واژگون شده با فاصله دویست متری از راکبان حادثه دیده و در فاصله حدود ۳ کیلومتری از ساحل ( مبدا ) رویت شده و در نهایت با رعایت کلیه موارد ایمنی حادثه دیدگان به ساحل منتقل شده و تحت مراقبت قرار گرفتند.

لازم به ذکر اینکه در سنوات گذشته موارد  مشابه در شهرستان های ساحلی دیگر حتی منجر به مرگ راکبین نیز شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار