در حالی که انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون امید قرار است سه شنبه برگزار شود، حجم انتقادها از محمدرضا عارف در ریاست این فراکسیون و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بالا گرفته است.
کد خبر: ۴۸۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 27 August 2017
به گزارش تابناک : در حالی که انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون امید قرار است سه شنبه برگزار شود، حجم انتقادها از محمدرضا عارف در ریاست این فراکسیون و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بالا گرفته است. این انتقادها به ویژه پس از عدم رأی اعتماد مجلس به حبیب ا... بیطرف که از اصلاح طلبان شاخص است، صورت گرفت. منتقدان معتقدند که عملکرد ضعیف فراکسیون امید باعث عدم اخذ رأی اعتماد وزیر پیشنهادی نیرو شده است موضوعی که البته برخی از اعضای این فراکسیون آن را رد می کنند و می گویند رأی نیاوردن بیطرف سیاسی نبود. گمانه زنی ها درباره «عبور از عارف» هنگامی اوج گرفت که جهان نيوز هم در خبری مدعی شد که خاتمی از عملکرد عارف در فراکسیون امید انتقاد کرده و گفته است اگر عارف برای اداره فراکسیون امید رودربایستی دارد افرادی همچون تابش یا حتی صادقی فراکسیون را اداره کنند.

منتجبی: دولت حامی زیرک می خواهد
 اکبر منتجبی سردبیر هفته نامه صدا طی یادداشتی در این هفته نامه با انتقاد از عملکرد عارف در فراکسیون امید نوشت: در مجلس علی لاریجانی بودن بسیار مهم تر و بهتر از آن است که محمدرضا عارف باشی. دولت حامی زیرک می‌خواهد. تنظیم کننده روابط می‌خواهد. ناطق می‌خواهد نه کسی که سکوت پیشه کند. بازیگر سیاسی می‌خواهد نه مرد اخلاق. عارف بسیار انسان شریفی است اما مجلس مدرسه اخلاق و خانه سیاست است، دولت ، مجلس بی طرف نمی خواهد.پیشتر عطریانفر ، فیاض زاهد و صادق زیباکلام نیز از عملکرد فراکسیون امیدو عارف در مجلس انتقاد کرده بودند . با این حال احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس هم گفت: این که عده‌ای بدون دانستن واقعیت‌های درون مجلس و درون قدرت، همه کاسه کوزه‌ها را بر سر آقای عارف و فراکسیون امید می‌شکنند از نظر من به دور از انصاف است.

نظر منصوری درباره تغییر عارف در شورای سیاست گذاری
این انتقادها منحصر به عملکرد فراکسیون امید در مجلس نشد و موضوع شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان که ریاست آن نیز برعهده عارف است را در بر گرفت. پیش از این، برخی از چهره ها و مسئولان احزاب اصلاح طلب از عملکرد این شورا به خصوص درباره انتخابات شوراها انتقاد کرده بودند. اما گویا دور تازه ای از انتقادها در این باره شروع شده است. آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت و گو با نامه نیوز، موضوع تغییر محمدرضا عارف در شورای عالی سیاست گذاری را منوط به آسیب شناسی این شورا می داند و تأکید می کند: طبیعتا اگر قرار به آسیب شناسی باشد باید مجموعه عملکرد این شورا مورد نقد و آسیب شناسی قرار بگیرد که آقای عارف هم یکی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری است. قاعدتا نقد و آسیب شناسی، هم ممکن است ساختار شورای عالی سیاست گذاری را در بر بگیرد و هم فرایندهایی را که منتهی به لیست واحد اصلاح طلبان در انتخابات گذشته می شود. وی تأکید کرد: این که در نهایت مدیریت مجموعه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان چطور شود، به تصمیم احزاب اصلاح طلب، اعضای حقیقی شورای عالی سیاست گذاری و رهبری جریان اصلاحات برمی‌گردد.

رسولی: عارف قصد کناره‌گیری از ریاست شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان را ندارد
در همین حال حسن رسولی عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان نیز در گفت و گو با دانا درباره اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال کناره‌گیری محمد رضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: من در این باره اخباری نشنیدم لذا ممکن است این موضوعاتی که مطرح می‌شود شایعه باشد. وی افزود: آقای عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان است و بنای کناره‌گیری از این سمت را هم ندارد.





منبع : روزنامه خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار