معاونت عمرانی استانداری مازندران از استقرار سیستم هشدار سیل در رودخانه‌های استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 23 August 2017
به گزارش تابناک : علی نبیان، ظهر چهارشنبه، در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: در گذشته افتتاحیه آزاد راه تهران شمال انجام شده بود اما در این دولت تلاش شد تا موانع موجود در این پروژه رفع شود و مجدداً ۷۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ایمن‌سازی آن هزینه شد.
معاون عمرانی استانداری مازندران محور هزار را یکی از دغدغه‌های به حق مردم مازندران و مسافران این محور برشمرد و افزود: در سفر کاروان تدبیر و امید منابعی برای اتمام این پروژه مد نظر قرار گرفته شد و امیدواریم کل این پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۷ الی ۶۰ درصد، تا پایان سال ۹۷ با تأمین منابع، افتتاح شود.
وی با اشاره به افتتاح تونل‌های محور سوادکوه در روزهای پایانی سال ۹۵ و تردد بدون دغدغه مردم در این محور، گفت: تنها دو نقطه از مسیر نیاز به تملک دارد و مابقی مسیر به اتمام رسیده و پل پل‌سفید نیز که در گذشته طراحی آن به سبک و سیاق دیگر بود، با جلسات متعدد قصد ساخت پل با سبک دیگری را داریم که در حال اجرایی شدن است.
 نبیان گاز را یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان در گذشته در ایام زمستان برشمرد و به افتتاح خط دامغان- نکا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اتفاق با همدلی و هم‌افزایی موجود در استان محقق شد.
وی با اشاره به افتتاح ۸۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر حدود ۴۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال، افزود: ۵ پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد که از این میزان ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان در حوزه اشتغال‌زایی است که حدود ۹۰ نفر به‌صورت مستقیم مد نظر قرار دارند.
وی بااشاره به بارندگی‌ها و وقوع سیلاب در گذشته، گفت: ر این دولت در استان مازندران طرح جامعه سیلاب مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و نهایتا مصوبه مد نطر قرار گرفت و تامین منابع آن در حال انجام است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که هیچگونه اتفاقی در رابطه با سیلاب نداشته باشیم.
نبیان با اعلام اینکه چهار سرشاخه‌گیر در شهرهای ساری، بهشهر و نوشهر  به اجرا رسیده، افزود: در شهر بهشهر که در سال ۹۰ شاهد کشته شدن افرادی بودیم، امیدواریم با این امر شاهد آن اتفاقات نباشیم و همچنین، لایروبی نهرها مدنظر قرار گرفته و در حال استقرار سیستم هشدار سیل در رودخانه‌های مازندران هستیم.
معاون عمرانی استانداری مازندران اعللام کرد: ۴۰ پروژه در بندر امیرآباد با اعتباری بالغ بر هزار ۱۴۳ میلیارد تومان منابع مالی انجام گرفت.
وی یکی از دغدغه‌های استاندار و تیم مدیریتی استان را فاضلاب استان برشمرد و گفت: میزان بهره‌برداری ما ۸ تا ۹ درصد بود که با پیگیری صورت گرفته، ۵ پروژه جدید از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای این امر مصوب شد و در حال اجرا است.
نبیان پسماند را یکی دیگر از دغدغه همه مردم و مسولان استان دانست و گفت: ۹ منطقه برای استان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و  در سازمان حفاظت و محیط زیست کشور مصوب شد و به‌عنوان یک آیتم مهم در حال شکل‌گیری است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند منطقه شرق مازندران با محوریت بهشهر انجام شده، خاطرنشان کرد: دولت در سفر به استان منابعی را برای اتمام دو نیروگاه زباله‌سوز ساری و نوشهر مد نظر قرار داده بود که منابع مالی پروژه تخصیص یافته و اکنون نوشهر با پیشرفت فیریکی بالای ۷۷ درصد تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
نبیان یکی از مناطق پردغدغه در رابطه با پسماند را منطقه انجیل سی بابل برشمرد، گفت: یکی از دغدغه‌های ما شیرابه بوده که تصفیه شیرابه به روش نانوفیلتراسیون توسط دانشگاه نوشیروانی بابل و نظارت دانشگاه تهران درحال شکل‌گیری است و با تأمین منابع، اتمام تصفیه شیرابه در نیمه اول ۹۶ در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از جمعیت استان در روستاها هستند، افزود: طرح هادی روستایی ما در این دولت مصوب شد و کلیه روستاهای استان دارای بافت روستایی و طرح هادی روستایی هستند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار