معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران از ساماندهی ۱۲۰ صندوق و موسسه مالی فاقد مجوز در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 23 August 2017
به گزارش تابناک : علیرضا یونسی، با بیان اینکه استان مازندران جزء شش استان اول در افتتاح خانه احزاب بوده است، گفت: انتخابات خانه احزاب در بین چهل حزب قانونی و رسمی برگزار و ۹ نفر به عنوان اعضای خانه احزاب انتخاب که از آنها، سه نفر اصلاح‌طلب، سه نفر اصول گرا و سه نفر معتدلین در کارگروه‌های سه گانه انتخاب شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه فعالیت امنیتی در چهار سال دولت تدبیر، حتی یک مورد اقدامات ضد امنیتی از جانب جریانات ضدا انقلاب در مازندران نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تحرکاتی بوده اما سازمان‌های ذی مدخل ما حساسیت بسیار دقیق داشته‌اند و حتی افراد ضد انقلاب که از استان‌های دیگر فرار کرده بودند در مازندران دستگیر شدند.

وی با اشاراه به اجرای طرح جامع هوشمندسازی نظارت در شهرستان‌های استان، گفت: بسیاری از شهرستان‌های ما مجهز به دوربین بوده و البته بخش قابل توجهی از روستاهای بزرگ ما نیز در این حوزه در حال فعالیت هستند .

یونسی یکی از مشکلات استان را تیراندازی برشمرد که اکنون به شدت کاهش پیدا کرده و افزود: در این مدت، ۴ هزار ۱۷۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ، ۱۰۲ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز ضبط کردیم و به ۶۵ شبکه قاچاق سلاح مهمات ضربه زدیم و طرح جامعه سازماندهی محلات در مازندران اجرا شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: ۱۲۰ صندوق و موسسه مالی فاقد مجوز ساماندهی شد و اکنون به حداقل ممکن رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اداره کل اجتماعی، در این دولت، توجه ویژه‌ای به گسترش شادابی فاخر اجتماعی شد، خازرنشان کرد: ما برای همه ۲۲ شهرستان هفته فرهنگی را در قالب بسته فرهنگی تعریف کردیم که در شهرستان‌ها اجرایی شد.

یونسی با بیان اینکه در این دوره به ۳۶ سازمان مردم نهاد مجوز داده شد، افزود: به عنوان اولین استان، از همه سازمان‌های مردم نهاد دعوت و انتخابات برگزار کردیم و ساختمانی هم به‌عنوان خانه تشکل‌ها در اختیارشان قرار دادیم و آموزش‌ها را از سال گذشته شروع کردیم و از ظرفیت آنها در امورات اجرایی بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه دولت روحانی تنها دولتی بود که پس از انقلاب با شجاعت وارد پدیده آسیب اجتماعی شد و به وجود آسیب‌ها اعتراف کرد، افزود: در استان ۵ آسیب طلاق، اعتیاد، فساد اخلاق و مشروبات الکلی و مناطق آلوده و حاشیه نشین داشته‌ایم و طرح‌های جامعی برای آنها تهیه کردیم.

وی با بیان اینکه  متوسط طلاق استان با ۲.۵ از متوسط طلاق کشور که ۲.۳ بوده بیشتر بوده است، افزود: در پنج ماه سال ۹۶، آمار متوسط طلاق ما به ۲.۲ کاهش یافته است.

یونسی با بیان اینکه در حوزه پیری جمعیت، جزء سه استان آخر کشور هستیم، متوسط سن استان مازندران را ۳۴ سال برشمرد و در این زمینه بر رسالت رسانه‌ها برای افزایش هوشیاری جامعه تأکید کرد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار