معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به یکم شهریور ماه به عنوان روز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بیش از 38 هزار شورای روستا و 1245 شورای اسلامی شهر امروز کار خود را در سراسر کشور آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 23 August 2017
به گزارش تابناک : علی اصغر احمدی در آئین تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن آرزوی توفیق برای اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: به حکم قانون و با طی کردن فرآیند قانونی امروز سرآغاز کار شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور است.

وی افزود: بیش از 38 هزار شورای روستا و 1245 شورای اسلامی شهر در کشور کار خود را آغاز می‌کنند و به این ترتیب بیش از 150 هزار نفر به صورت اصلی و علی البدل امروز به پیکره مدیریت کشور اضافه می‌شوند.

وی تاکید کرد: از صمیم قلب از زحمات تمام اعضای شوراهای شهر و روستا در دوره چهارم به ویژه شورای اسلامی شهر تهران و جناب آقای چمران تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین از زحمات شهردار تهران جناب آقای قالیباف نیز تشکر می‌کنم. امروز انتخاب مردم به بار نشست و 42 میلیون رای که در 29 اردیبهشت ماه وارد صندوق شده بود به نتیجه نشست . در انتخابات اخیر در هر شعبه دو رای برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا اخذ شد. این در حالیست که ما حتی در یک شعبه و حتی یک رای در انتخابات ریاست جمهوری شاهد ابطال نبودیم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن رای مردم، اجرای مر قانون و امنیت انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس خوانده و بر اجرای مر قانون و تامین امنیت انتخابات تاکید بسیاری داشتند و این موارد را از موضوعات اساسی دانسته که باید مجریان به طور جد این موارد را مد نظر قرار دهند. لذا ما به عنوان مجری انتخابات در وزارت کشور این موارد را مد نظر قرار دادیم و حتما عاقبت خود را در انتخابات با توجه به حق الناس بودن رای مردم نگاه کردیم و با همین نگاه نیز گام برداشتیم.

وی ادامه داد: این امانت یک بار روی کاغذ نوشته شد و به ما توسط مردم تحویل داده شد. لذا باید از آن به عنوان حق الناس حراست می‌کردیم اما از امروز حراست از این حق الناس برای چهار سال بر دوش نمایندگان مردم در شوراهاست.

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه کار انتخابات کاری بسیار سخت است افزود: در قانون اساسی کشورمان حق تعیین سرنوشت به مردم داده شده است و با توجه به اینکه بعد غالب بر انتخابات ، بعد سیاسی است لذا مردم در فرآیند انتخابات و با جهت گیری که در انتخابات دارند خواست خود را اعلام می‌کنند. امیدوارم همه ما قانون و مطالبات مردمی که آحاد جامعه ما هستند را رعایت کنیم.




















منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار