معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه ازدواج در اولویت برنامه های دولت دوازدهم در حوزه جوانان قرار دارد، گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر در آستانه ازدواج داریم که شرایط ازدواج برای آنها فراهم نیست.
کد خبر: ۴۸۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 23 August 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا رستمی ضمن تبریک روز ازدواج با اشاره به اینکه مساله ازدواج در اولویت برنامه های وزارت جوانان در دولت دوازدهم قرار دارد، اظهار کرد: حوزه جوانان بخش های گسترده ای را شامل می شود که مهم ترین مطالبات این قشر پیگیری و عمده ترین مطالبات جوانان در حوزه‌ های مسکن، ازدواج و ... دنبال می‌ شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر مهم ترین مشکلی که در حوزه جوانان داریم پیش از ازدواج، بحث اشتغال است و می توان گفت مشکل اصلی در بحث جوانان اشتغال است که حل این مشکل به تنهایی از عهده یک نهاد خارج است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم اقدامات زیادی برای ازدواج جوانان صورت گرفت و قدم های مهمی هم برداشته شد اما ما به عنوان متولی جوانان معتقدیم این اقدامات ناکافی است. در واقع رفع موانع ازدواج جوانان یکی از اولویت های دولت در حوزه جوانان است است که در این راستا وام ازدواج در دولت گذشته از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت. البته این رقم با توجه به هزینه جوانان رقم زیادی نیست ولی می تواند بخشی از مشکلات ازدواج آن ها را حل کند.

در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از وام ازدواج بهره مند شدند

رستمی در ادامه با تأکید بر اینکه افزایش مبلغ وام ازدواج نقش مهمی در حل مشکلات ازدواج جوانان داشته است، خاطرنشان کرد: در این راستا در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از وام ازدواج بهره مند شدند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: علاوه بر موضوع افزایش وام، یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده، راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج است و زوج های جوان از این بخش استقبال کرده اند. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مرکز مشاوره ازدواج در شهرهای مختلف کشور فعال هستند و به زوج های جوان خدمات مشاوره ای می دهند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: علاوه بر راه اندازی مراکز مشاوره، دوره های آموزشی برای زوج هایی که در آستانه ازدواج قرار دارند نیز برگزار می شود که در این دوره ها از مربیان مجرب استفاده می شود و در این دوره ها ۱۶ ساعت آموزش به زوج ها داده می شود.

رستمی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع ازدواج در برنامه ششم توسعه گفت: طبق ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه که برای اولین بار تصویب شد، می بایست یک پنجم منابع درآمدی این ماده قانونی، در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان هزینه شود که مسئولیت آن بر عهده وزارت جوانان است.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ازدواج نسبت به سال های گذشته گفت: بر اساس آمار سالانه حدود یک میلیون نفر  ازدواج می کنند. اما در مقابل بیش از ۱۰ میلیون نفر در آستانه ازدواج داریم که شرایط ازدواج برای آن ها فراهم نیست و دولت باید برای ازدواج این جوانان اقدامات جدی در دستور کار قرار دهد.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار