نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی معدل مدیریتی مازندران را در طراز ظرفیتی استان ندانست و گفت: قطعاً باید در دولت دوازدهم خانه تکانی جدی در سطح مدیران ارشد استان به لحاظ کیفی و کمی انجام شود و استاندار آینده و وزرا باید از همه طیف‌های انقلاب در انتخاب مدیریت استفاده کنند و جاده را یک‌طرفه نکنند چرا که دولت متعلق به همه جناح‌های انقلابی است.
کد خبر: ۴۸۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 22 August 2017
به گزارش تابناک : سید علی ادیانی با بیان اینکه برابر قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس انجام شد، اظهار کرد: پنج روز با دقت، صبر و حوصله با رعایت ادب محوری و اخلاق مداری و احساس مسؤولیت از سوی نمایندگان مجلس، بررسی صلاحیت و توانمندی قابلیت‌ها و نقاط ضعف و قدرت وزرای پیشنهادی در برابر افکار عمومی بیان شده است.
وی افزود: صدا و سیما تمام مباحث را  در قالب پخش زنده پوشش داد و اگرچه جلسات مجلس همواره از طریق رادیو فرهنگ پخش می‌شود  ولی این بار علاوه بر آن، شبکه خبر پوشش کامل، مبنای اطلاع‌رسانی قرار  گرفته است.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی مجلس ورای اسلامی را در تعامل، همکاری، همراهی و در عین حال نظارت جدی با همه دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی از جمله قوه مجریه برشمرد و تصریح کرد: با رأی نمایندگان از 17 وزیر پیشنهادی 16 نفر رأی اعتماد گرفتند  و تنها وزیر پیشنهادی وزارت نیرو مؤفق به اخذ رأی اعتماد نشد و به نظر می‌آید  این وزیر به همراه وزیر پیشنهادی علوم معرفی شود.
ادیانی با بیان اینکه باید در بخشی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی انجام شود، اظهار کرد: باید شرایطی را برای وزاری پیشنهادی معین کنیم که سقف و کف مدرک تحصیلی، سابقه اجرایی، توانمندی و قابلیت‌های آنان و دیگر مؤلفه‌هایی که هم در شرایط عمومی و هم در شرایط اختصاصی وزارت مربوطه لازم است، اصلاح شود.
وی ادامه داد: در نحوه رسیدگی صلاحیت وزرا، نواقص، ابهامات و کاستی‌هایی در آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وجود دارد که سلامت و صلابت کار را آن‌گونه که مطلوب نظر است پیش نخواهد برد.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی معدل کابینه دوازدهم را پایین‌تر از کابینه یازدهم برشمرد و گفت: قوت کار دولت دوازدهم این است که رئیس جمهور،  در چیدمان وزرای پیشنهادی به مجلس، بر مبنای عقلانیت و رفتار منطقی عمل کرد و به سمت وزرای پیشنهادی حاشیه‌دار با نقاط منفی نرفت تا هزینه بیهوده و حاشیه‌ای ایجاد کند.
ادیانی تصریح کرد: اگر قرار است روحانی به وعده‌های ریز و درشت خود در حوزه‌های داخلی و اقتصادی به‌ویژه در بخش اشتغال و رونق تولید روی آورد قطعاً باید غربالگری و خانه تکانی جدی در قالب عقلانیت کابینه انجام دهد.
وی به سخنان پایانی رئیس‌جمهور در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌ها و دفاع از وزرای پیشنهادی به مجلس اشاره کرد و گفت: وی  اعلام کرد باید از همه نیروهای معتدل و عقلای جناح‌های سیاسی در دولت استفاده شود و معتقدم این درست است.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  تجربه بعد از انقلاب نشان داد هرگاه دولت یک‌سویه عمل کرد، در به کارگیری همه نیروهای انقلاب مؤفق نبود و این نقاط ضعفی است که در دولت خاتمی و احمدی نژاد وارد است  چرا که آنها با سعه صدر و نگاه باز از همه نیروهای انقلاب و کسانی که خط قرمز انقلاب را رعایت می‌کنند استفاده  نکردند.
وی افزود: بدون استفاده از همه جناح‌های درون نظام نمی‌شود مملکت را به درستی اداره کرد و با اصول شایسته سالاری مغایر است و همان‌طور که در عرصه اقتصادی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم در عرصه نیروهای انسانی هم باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره برد.
ادیانی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در مجلس قول داد که در چیدمان مدیران از همه عقلا و معتدلان و انسان‌های منطقی جریان‌های سیاسی استفاده کند، اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست هر کسی که  انتخاب شد، تفکر سیاسی خود را پیاده کند بلکه باید در چهارچوب و اهداف برنامه دولت حرکت کند.
وی در پایان معدل مدیریتی مازندران را در طراز ظرفیتی استان ندانست و گفت: قطعاً باید در دولت دوازدهم خانه تکانی جدی در سطح مدیران ارشد استان  به لحاظ کیفی و کمی انجام شود  و استاندار آینده و وزرا باید از همه طیف‌های انقلاب در انتخاب مدیریت استفاده کنند و جاده را یک‌طرفه نکنند چرا که دولت متعلق به همه جناح‌های انقلابی است.




منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار