عضو بنیاد علمی نخبگان ایران و آلمان با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی استان اوضاع آشفته‌ای دارد گفت: فرهنگ تهاجمی به فرهنگ نجات سرزمین تبدیل شود.
کد خبر: ۴۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 22 August 2017
به گزارش تابناک : عطاالله قبادیان امروز اظهار کرد: کاهش نزولات جوی، تخریب واحد‌های زیستی و رودخانه‌ها مازندران را به سمت کویری‌شدن پیش می‌برد.
وی با بیان اینکه مازندران با یک بحران جدی روبرو است افزود: جنگل‌ها، رودخانه‌ها و دریای مازندران باید حفظ شود.
عضو بنیاد علمی نخبگان ایران و آلمان با اشاره نبود متولی برای منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: منابع طبیعی زیر مجموعه وزارتخانه کشاورزی است و این در حالی است که اراضی کشاورزی هم در حال از بین‌رفتن است.
این مسؤول با بیان اینکه مازندران قطب اصلی تولید فرآورده‌های غذایی کشور است بیان کرد: زمین‌های کشاورزی استان که قطب اصلی تولید مواد غذایی در کشور است با اوضاع آشفته‌ای روبروست.
قبادیان با اشاره به قرار داشتن مازندران در محاصره کویر تأکید کرد: چه بر سر اراضی کشاورزی مازندران که قطب تولیدی است آمده؟ برای تولید هر سانتیمتر از قشر زراعی خاک قرن‌ها طول می‌کشد و ما در حال از دست‌دادن همه اراضی هستیم.
وی ادامه داد: در گذشته بیشتر زمین‌های استان کشتزارهای برنج بوده و در حال از بین رفتن است و آپارتمان‌سازی صورت می‌گیرد.
عضو بنیاد علمی نخبگان ایران و آلمان با بیان اینکه این مسائل باید قانونمند شود، گفت: فرهنگ نجات سرزمین را جایگزین فرهنگ تهاجمی کنیم و از سمن‌های زیست‌محیطی مازندران را تقویت و حمایت کنیم.





منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار