دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمازندران گفت که اعتیاد زنان در این استان در مقایسه با میانگین کشوری 2درصد کمتراست.
کد خبر: ۴۸۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 21 August 2017
به گزارش تابناک : علی اصغر میرزایی روز دوشنبه افزود : بر اساس آمار، حدود هشت درصد از معتادان تحت درمان در این استان را زنان تشکیل می دهند که بیشترشان شهری هستند.
وی تعداد معتادان زنان تحت درمان و یا مراقبت های پس از آن را حدود چهار هزار نفر اعلام کرد.
آمار معتادان تحت درمان و مراقبت در مازندران 54 هزار نفر است .
** باورهای غلط زیبایی اندام علت روی آوری زنان به اعتیاد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران باروهای غلط رایج در زنان را علت اصلی روی آوری این گروه به اعتیاد به خصوص هروئین و شیشه و نوعی جدید صنعتی آن به نام ' گل ' دانست.
میرزایی گفت : متاسفانه این باور در میان زنان در معرض اعتیاد وجود دارد که مصرف مواد مخدر باعث لاغری و شادابی پوست می شود و این باور غلط باعث شده تا آنها بیشتر به سمت اعتیاد کشیده شوند.
وی افزود : همچنین این باور غلط که مصرف مواد مخدر از جمله شیشه سبب افزایش میزان هوشیاری و تمرکز می شود بویژه در میان دختران دانشجو سبب می شود تا به مصرف مواد روی بیاورند.
میرزایی هشدار داد : این در حالیست که به دلیل ناخالصی موجود در مواد مخدر ورودی به کشورمان طبق بررسی پزشکی ، این باورهای غلط مورد تایید قرار نگرفته ، بلکه میزان خسارت های ناشی از مصرف این مواد جبران ناپذیرتر ارزیابی شده است.
** زنان دراولویت برنامه های ترک اعتیاد و پیشگیری 
دبیر شورای مبارزه با موادمخدر مازندران گفت که در دولت یازدهم به دلیل اولویت قرارگیری حفاظت از خانه و خانواده ، برنامه ترک اعتیاد و پیشگیری در زنان معتاد درسطح اول کارهای این شورا قرار داده شد.
وی افزود : طبق برنامه ششم توسعه کشور ، سالانه باید آمار معتادان حدود 10 درصد کاهش یابد و هر سال باید حدود 25 درصد از معتادان هم ترک داده شوند.
او ادامه داد : ما برای نجات خانواده ها باید طرح های پیشگیرانه برای زنان معتاد را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهیم.
گردشگر پذیری مازندران سبب شده است تا توزیع مواد مخدر در صدر جرایم اجتماعی این استان قرار گیرد به طوری که در سال گذشته افزون بر سه تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار