مزدا قبلاً برنامه‌های خود برای تولید پیشرانه HCCI را اعلام کرده اما نوآوری جدید این کمپانی در پتنت ثبت شده آنها نشان می‌دهد که می‌توانیم شاهد تکنولوژی بسیار جالب‌توجه‌تری باشیم.
کد خبر: ۴۸۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 21 August 2017

به گزارش تابناک : این ایده تجاری جدید نشان دهنده پیشرانه پیشرفته‌ای است که از سوپرشارژر الکتریکی و دو توربوشارژر استفاده می‌کند. سوپرشارژر می‌تواند برای تولید قدرت در دورهای پایین پیشرانه بکار رود و اگزوز نیز باعث به کار انداخته شدن توربوها شود.


این سیستم به نوعی مشابه ایده قوای محرکه Drive-E ولوو است که در آن یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری به تکنولوژی بوست سه‌گانه مجهز شده است. شاید سیستم مزدا نتواند قدرت 450 اسب بخاری سیستم ولوو را تولید کند اما مزیت‌هایی از جمله بهبود پرفورمنس و نبود تأخیر توربو را داراست.


هنوز گفته نشده این تکنولوژی در محصولات مزدا بکار خواهد رفت یا خیر اما گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که سوپرشارژر الکتریکی کمپانی می‌تواند با سیستم i-Eloop مزدا همگام شود.


صرف نظر از چگونگی قدرت رساندن به سوپرشارژر، این نوآوری نشان می‌دهد که سیستم مزدا در خودرویی دیفرانسیل عقب استفاده شده است. این امر به‌طور خودکار ذهن ما را به سمت نسخه پرفورمنس از MX-5 یا جانشین احتمالی RX-8 می‌برد اما نباید ثبت این ایده‌ها را همیشه به معنی تولید محصولات واقعی دانست.





منبع : پدال 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار