با توجه به توسعه صنعت و کشاورزی در آمل به زودی پروانه ساخت اتاق بازرگانی به منظور رفاه حال صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و تاثیرگذاری در افزایش و رونق تولید استان در این شهرستان صادر می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ 17 August 2017
 سفیر هراز، امیر میران آملی در نشست با خبرنگاران شهرستان آمل با بیان اینکه آمل در عرصه‌های مختلف حرف نخست را در استان می‌زند، گفت: این شهرستان تاکنون توانست بدون وجود سرمایه‌گذار خارجی در استان جایگاه خاصی پیدا کند.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه با توجه به توسعه صنعت و کشاورزی در آمل به زودی پروانه ساخت دفتر اتاق بازرگانی صادر می‌شود، افزود: زمین این پروژه در کنار اداره پزشکی قانونی به مساحت یک هزار و 500 مترمربع آماده و در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.
 
 
 
نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه اظهار کرد: ساخت این پایگاه به منظور رفاه حال صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و در افزایش و رونق تولید استان تاثیرگذار است.
 
 
 
میران حضور سفیر ارمنستان در استان و شهرستان آمل را یک فرصت طلایی به منظور ورود به اتحادیه اورآسیا بیان کرد و گفت: با توجه به عضویت این کشور در اتحادیه یک ظرفیت برای واحدهای تولیدی و صنعتی است و از مزایای این اتحادیه درون گروهی با 180 میلیون نفر جمعیت و 3.7 صادرات و 2.8 واردات گردش پول استفاده بهینه می‌شود.
 
 
 
وی در زمینه وضعیت برنج و واردات آن، برنج را اقتصاد نخست مازندران دانست و افزود: در سال‌های گذشته با تلاش نمایندگان جلوی واردات برنج گرفته شد که رونق تولید و افزایش تجهیز و نوسازی بخش کشاورزی را در پی داشت.
 
 
 
نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه امسال با توجه به زمزمه واردات برنج براساس سرانه مصرف، جلوی آن گرفته شد و به مدت یک ماه تعویق افتاد، ادامه داد: با وجود کشت مجدد ممکن است با مشکل کمبود آب مواجه شویم، اما کشت دوم بر قیمت برنج و ایجاد اشتغال استان کمک می‌کند و باید بر نحوه تولید برنج فرهنگ‌سازی انجام شود.
 
 
 
میران با اشاره به بستر رونق تولید این استان که در عرصه جذب رتبه نخست کشوری را دارد، تصریح کرد: با وجود این تسهیلات بیشترین استفاده را 2 نهاد تامین اجتماعی و مالیات بردند که به نوعی درآمدزایی دولت است.
 
 
 
وی با اعلام اینکه در سال 89 با افزایش واحدهای تولیدی مواجه بودیم که موجب عدم فروش محصولات تولیدی و صنعتی شد، عنوان کرد: اکنون با این روند به همان شکل برگشتیم اگر چه باید بر حفظ واحدهای تولیدی فعال پرداخت و اتاق بازرگانی نیز تلاش بر این امر دارد.
 
 
 
نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران درباره تولید مرغ و افزایش نرخ آن در بازار، عرضه و تقاضا را علت این امر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فصول سال تولید در برخی موارد کم و تقاضا زیاد می‌شود و یا بالعکس که این بر روند تعرفه مرغ تاثیر دارد.
 
 
 
میران در پایان با تاکید بر اینکه شیوع بیماری طیور بر تولید مرغ و واحدهای جوجه‌کشی تاثیر دارد، افزود: این بیماری موجب تعطیلی واحدهای تولیدی چندین استان شده تا واحدهای جوجه‌کشی به روال مناسب دست یابد و این بر تولید واحدهای مرغداری اثر گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار