در آستانه گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان
در آستانه گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز،مردان قبیله غیرت به میهن اسلامی ،شهردار رامسر به همراه مسئولین شهری از همکار آزاده جناب آقای قدرت اله شاهمنصوریان تقدیر و تشکر بعمل آورد .
کد خبر: ۴۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰ 16 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، در آستانه گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز،مردان قبیله غیرت به میهن اسلامی ،شهردار رامسر به همراه مسئولین شهری از همکار آزاده جناب آقای قدرت اله شاهمنصوریان تقدیر و تشکر بعمل آورد .
 تجلیل از آزاده شهرداری رامسر و گرامیداشت 26 مرداد
 
تندیس استقامت
 
«مقام معظم رهبری » فرمودند:  ایستادگى و مقاومت آزادگان سرافراز ما در طول سالهاى سخت اسارت، ملت ایران را روسفید و سربلند کرد و ما بازگشت پیروزمندانه آنان به میهن اسلامى را حادثه‏اى مى‏دانیم که دست قدرت الهى آن را رقم زد. بنا براین  یکایک ملت ایران باید این خاطره و خاطرات شبیه آن را زنده نگهدارند و آنها را قدر بدانند.                      
 
  متن لوح تقدیر بدین شرح است:
 
آزاده سرافراز   جناب آقای     قدرت اله شاهمنصوریان
 
   
باسلام
 
  احتراماً ، فرا رسیدن 26 مرداد سالروز بازگشت پیروزمندانه شما آزادگان عزیز به میهن اسلامی را به جنابعالی تبریک و تهنیت عرض می نمائیم , به رسم اکرام و احترام ، این لوح سپاس تقدیم حضور ایثارگرانه شما می گردد. با امید به اینکه مهر وجودتان همواره پوینده ، پاینده و تابنده باشد و گامهایتان راسخ  و استوار به سوی پیروزی رهنمون گردد.
 
 گفتنی ست: روز 26 مرداد 1369 ایران اسلامى شاهد بازگشت آزادگان سرافرازى بود که پس از تحمل سالهاى اسارت خود در اردوگاههاى عراق، پاى به میهن اسلامى گذاشتند و به آغوش خانواده‏هاى خود بازگشتند.
 
این رویداد بزرگ، دو هفته پس از اشغال نظامى کویت توسط ارتش صدام و 2 روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‏اى به آقاى هاشمى رفسنجانى، رئیس جمهور وقت ایران، بار دیگر عهدنامه 1975 الجزیره را پذیرفت و به شرائط ایران براى پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‏نشینى از مرزهاى ایران و آزادسازى اسیران ایرانى را داد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار