فرماندار محمودآباد گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی با بسته‌های رونق تولید و اشتغال با همکاری مسؤولان محلی، روستای برنج ده به‌عنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار، طلاق و اعتیاد انتخاب شده است.
کد خبر: ۴۷۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 15 August 2017
 آوای‌شمال، یحیی یوسف‌پور در جلسه بررسی انتخاب روستای بدون طلاق، بدون بیکار و بدون اعتیاد در این شهرستان اظهار کرد: این طرح هم اکنون در روستای برنج ده از بخش مرکزی به‌عنوان پایلوت انتخاب شده و دولت بصورت جدی در این قضیه ورود پیدا کرده است.
 
وی افزود: همه مدیران مکلف هستند موانع موجود در جهت رفع آن در راستای اشتغال و تولید به‌ویژه اداره بهزیستی و کمیته امداد امام و سایر دستگاه‌های مرتبط ورود پیدا کرده و این مسئله را به سرانجام برسانند.
 
فرماندار محمودآباد درباره آماده‌سازی بستر راه روستا اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید نسبت به آسفالت معابر اصلی داخل روستا نگاه ویژه‌ای داشته باشند و راه‌های دسترسی به مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی که یک فرصت شغلی مناسب جهت کاهش بیکاری روستا هست را بهسازی و آسفالت کنند.
 
این مسؤول درباره راه‌های کاهش طلاق در روستا بیان کرد: درایت و مدیریت ریش سفیدان، هیأت امناء محل، خیران، اعضای شورای اسلامی و دهیار هیأتی را در قالب حل و فصل طلاق و اصلاح اختلافات و با استعانت از فرمایشات امامان معصوم و پیامبران در رابطه با راه کاهش طلاق مورد استفاده قرار گیرد.
 
یوسف‌پور ادامه داد: در ارتباط با کاهش اعتیاد در روستا اداره بهزیستی با رابطه ویژه با کمیته امداد در این خصوص داشته و با همکاری نیروی انتظامی و از طریق انجمن معتادان گمنام شهرستان کمک گرفته تا بتوانند ریشه این افیون خانه‌مان سوز را از چهره روستا بزدایند.
 
وی درباره اشتغال در روستا خاطرنشان کرد: تمامی فارغ‌التحصیلان روستا شناسایی شده و در کارورزی در اولویت کاربردی قرار گیرند و مسؤولان روستا با داشته‌های خود روستا که موجب دلگرمی آنهاست از این جوانان در کارهای مرتبط استفاده کرده و اطلاع‌رسانی از طریق تعاونی‌ها با مشارکت همه اهالی و همه دستگاه‌ها بصورت عملی انجام گیرد تا براساس نیازسنجی و امکان‌سنجی یک روستای نمونه داشته باشیم.
 
به گزارش فارس، روستای برنج ده دارای ۶۰۰ خانوار ساکن روستایی با ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و ۵۲۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی و سه آب‌بندان با وسعت بالا که یکی ۶۰ هکتار و دیگری ۳۷ هکتار و با زمین‌های وابسته در حدود ۱۰۰ هکتار آب‌بندان برای پرورش آبزیان و ماهی وجود دارد که علاوه بر اینها آبزی پروری، مشاغل خانگی، گردشگری روستایی و… را می‌توان نام برد که از مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان انتظار دارند که به‌صورت کاربردی وارد میدان شوند.
 
در این جلسه علاوه بر فرماندار، رؤسای اداره تعاون،کار، رفاه اجتماعی، شیلات، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و کارشناسان فرمانداری و بخشداری مرکزی به همراه دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای برنج ده حضور داشتند تا درباره انتخاب این روستا به‌عنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار،طلاق و اعتیاد تصمیم‌گیری کنند.
 
بخشدار مرکزی محمودآباد بیان کرد: فرصت طلایی اکنون برای روستای برنج ده لحاظ شده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال برای ایجاد روستای بدون بیکار انجام و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.
 
جلسه ناصر فتاحی گفت: انتظار می‌رود در فضای گردشگری، آبزی‌پروری، دامپروری و دامداری مدیران دستگاه‌ها بصورت کاربردی ورود پیدا کنند تا با مشارکت سرمایه‌گذاران بسترسازی شود تا در راستای ایجاد اشتغال اتفاق خوبی بیافتد و درپی این کار سایر موضوعات حاشیه‌ای از قبیل طلاق، اعتیاد و بیکاری خودبخود رفع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار