افزایش تنش‌های لفظی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن بازار جهانی بورس را تحت تأثیر قرار داده و بر اثر به وجود آمدن نوسان در این بازار طی هفته گذشته، فعالان بورس یک تریلیون دلار ضرر کردند.
کد خبر: ۴۷۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 13 August 2017

به گزارش تابناک : افزایش تنش‌های لفظی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن بازار بورس را تحت تأثیر  قرار داده و بر اثر به وجود آمدن نوسان در این بازار طی هفته گذشته، فعالان بورس یک تریلیون دلار ضرر کردند.

بنابر گزارش‎ها سرمایه‌گذاران بازار بورس آمریکا و آسیا را ترک و به زمینه‌های مطمئن دیگری چون طلا و اوراق قرضه دولتی آلمان روی آوده‌اند که در حال حاضر مطمئن‌ترین اوراق بهادار محسوب می‌شود.

این بحران بازار بورس را از حدود یک هفته پیش فرا گرفته که رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تهدیدات لفظی  علیه یکدیگر را با شدت دنبال می‌کنند.

 سرمایه‌گذاران بازار بورس همچنین توجه خود را به سمت ین ژاپن و فرانک سوییس متمرکز کرده‌اند به طوری که ین ژاپن  طی روزهای اخیر در برابر دلار به بیشترین میزان خود طی دو ماه گذشته رسیده و ارزش اوراق قرضه آلمان نیز به بیشترین میزان خود از ماه ژوئن تاکنون رسیده است.

علاوه بر این گزارش شده که بازار بورس آمریکا طی روز گذشته بدترین عملکرد را از زمان آغاز به کار ترامپ در کاخ سفید  تجربه کرد.

طی هفته گذشته میانگین شاخص بورس کشورها روندی رو به کاهش داشته که این امر موجب وارد شدن ضرر بسیار زیادی به فعالان بازار بورس شده است.

 




منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار