ثبت پله‌های بالاتر مصرف برق در مازندران و گلستان، خوشایند نیست چرا که نشان می‌دهد که حساس‌سازی نسبت به رعایت اصول و برنامه‌های مدیریت مصرف برق، می‌بایست همچنان در اولویت توجه همگان قرار داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 12 August 2017
به گزارش تابناک : رکورد حداکثر میزان نیاز به مصرف برق مازندان وگلستان امسال در روز 14 تیر شکست و با 31 مگاوات افزایش نسبت به بالاترین رکورد میزان مصرف برق در سال گذشته، به 3789 مگاوات رسید و در تاریخ 8 مرداد بار دیگر شکست و با ثبت حداکثر مصرف 4041 مگاوات نسبت به سال گذشته 293 مگاوات افزایش یافت ودر تاریخ 18 مرداد به 4114 مگاوات رسید و 325 مگاوات نسبت به سال قبل افزایش داشته است و 8.5 درصد رشد یافته است.
در سال گذشته پیک مصرف برق مازندران و گلستان روز 24 مرداد و با 3758 مگاوات به ثبت رسیده بود. بر این اساس در ساعتی که صنایع بزرگ 60 مگاوات مصرف داشتند، بقیه بخش‌های مصرفی چون خانگی، کشاورزی، تجاری و عمومی و روشنایی‌ها، همه بار مصرف برق را به خوداختصاص دادند.
شاید نیروگاه‌های ما توان تولید بیش از مقدار مصرف را داشته باشند، اما این دلیلی بر این نخواهد بود که ما هرچه توانستیم مصرف کنیم. پس چه بهتر که برای سلامتی خود و خانواده‌هایمان هم که شده، مصرف برق را اندک کنیم.
راهکارهایی که می‌تواند بدون کاستن از راحتی مشترکان باعث کاهش مصرف برق شود، خاموش کردن روشنایی‌های اضافی و خودداری کردن از لوازم برقی غیر ضروری مثل ماشین لباسشویی، اتو، جاربرقی، ماکروفر، ماشین ظرفشویی و... در ساعات اوج مصرف 12 الی 16 بعدازظهر و 20 الی 24 شب می‌باشد و مهم‌تر از همه استفاده تنظیم درجه کولرهای گازی بین 24 تا 26 درجه است.





منبع : پایگاه وزارت نیرو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار