اعضای شورای پنجم پس از عبور از خان انتخاب شهردار تهران، مرحله ی دیگر یعنی انتخاب ریاست شورای شهر تهران بر عهده شان است. در این خصوص گمانه زنی های مختلفی شده برخی از حضور مسجد جامعی، الویری و هاشمی در صف انتخاب ریاست شورا خبر داده بودند که واکنش هر یک از این ها، گزینه نهایی ریاست شورا را قابل پیش بینی کرد.
کد خبر: ۴۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 12 August 2017
به گزارش تابناک : چند روز گذشته احمد مسجدجامعی در توئیتر خود اعلام کرد به محسن هاشمی گفتم دوره چهارم شورا برای وحدت اصلاح طلبان نامزد ریاست می شدم و امروز به همین دلیل تمایلی به نامزدی ندارم. به نظر می رسد با انصراف مسجدجامعی، شانس محسن هاشمی برای ریاست شورا بیشتر است.در حال حاضر مرتضی الویری ریاست سنی شورای شهر پنجم را برعهده دارد. اما این مطلب که ریاست شورا چه زمانی مشخص خواهد شد حسن خلیل آبادی در مصاحبه ای گفته است که گزینه های رئیس شورای شهر احتمالا در جلسه چهارشنبه مورد بررسی قرار می گیرد و هنوز هیچ بحثی در جلسات منتخبان در خصوص رئیس شورا نشده است.

همچنین زهرا صدر اعظم نوری، منتخب مردم در شورای پنجم افزود: به احتمال فراوان فرآیند انتخاب هیات رئیسه و رئیس شورای شهر در دستور جلسه آینده شورای پنجم قرار خواهد گرفت.

بر این اساس تا هفته آینده ریاست شورا مشخص خواهد شد اما با توجه به اینکه الویری در حال حاضر ریاست سنی شورا را برعهده دارد و مسجد جامعی نیز از این بحث کناره گرفته است گمانه زنی های بسیاری در خصوص ریاست محسن هاشمی شده است. پیش تر هاشمی نیز به عنوان شهردار آینده تهران مطرح بوده که برای احترام به رای مردم از این حضور منصرف شد.

بر همین اساس، به دلیل آنکه شهردار تهران با رای قاطع 21 نفر مشخص شد، به نظر می رسد با توجه به سابقه محسن هاشمی، او نیز با حداکثر آرا به ریاست شورای شهر برسد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار