مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: از دو سال گذشته تاکنون حدود 60 کتاب با همکاری بنیاد شهید، استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسیده و امسال نیز انتشار 30 کتاب در دستور کار است.
کد خبر: ۴۷۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 12 August 2017
 مشهدسر، سردار عبدالله ملکی در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان بابلسر اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون حدود 60 کتاب با همکاری بنیاد شهید، استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسیده و امسال نیز انتشار 30 کتاب در دستور کار است.
 
وی با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی 80 هزار سند دفاع‌‌مقدس مازندران، افزود: امسال هر شهرستان از 6 تا 13 کتاب سهمیه برای چاپ کتاب در زمینه نقش هر شهرستان در انقلاب اسلامی و چاپ خاطرات جانبازان در دفاع مقدس و دانشنامه استان در دستور کارقرار دارد.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این استان میزبان 295 شهید خوشنام دفاع مقدس است، گفت: این شهدا در 68 یادمان شهدای گمنام در مصلی، دانشگاه‌ها ، پارک‌ها و پادگان‌های نظامی استان آرمیده‌اند.
 
 
ملکی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت 34 یادمان شهدای گمنام در استان تکمیل و  34 یادمان دیگردرحال ساخت است.
 
وی در خصوص  ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مازندران، بیان کرد: کلنگ احداث این مرکز فرهنگی در سال 87 به زمین شده و از سال 88 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه موزه دفاع‌مقدس یک پارک موزه ملی است، از تشکیل مجمع خیرین پارک موزه خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی خیرین اتفاقات خوبی بیفتد.
 
 
ملکی ادامه داد: این پارک موزه 60 هکتار مساحت دارد که 24 هکتار آن خشکی و 36 هکتار آن آبی و بستر رودخانه تجن در آن واقع است و تاکنون بیش از 28 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.
 
 
وی در پایان ساخت پارک موزه دفاع مقدس را درگرو تامین اعتبار کافی دانست و ابراز امیدواری کرد در صورت  تخصیص بودجه، امسال بخشی از این پارک موزه به بهره برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار