شاید این موضوع سوژه کل استان‌های کشور هم باشد اما نگاه ما به مازندران است، ما چهره‌های استثنایی و نابغه‌ای را داشته‌ایم که حق آنها کسب چندین مدال جهانی و المپیک بوده است.
کد خبر: ۴۷۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 12 August 2017
 (مازند ورزش)،قبل از آنکه ورود به این موضوع را داشته باشم با صراحت اعلام می کنم که به هیچ عنوان قصد اتهام زدن زیرسوأل بردن هیچ ورزشکار را ندارم بلکه به دنبال علت آسیب پذیری راهکار دوام عمر قهرمانی قهرمانان مازندرانی را دارم .
 
شاید این موضوع سوژه کل استان های کشور هم باشد اما نگاه ما به مازندران است در همین است ما چهره های استثنایی و نابغه ای را داشته ایم که حق آنها کسب چندین مدال جهانی و المپیک بوده و می توانستند عبداله موحد و یا امامعلی حبیبی در جهان ورزش باشند یا محمود فکری / مهران نجفی / مجتبی عابدین زاده در شمشمیربازی / اسلامی و تنیس روی میز اما عباس حاجی کناری با دو مدال جهانی طی دو سال ، بابک نورزاد با یک مدال ، مهدس حاجی زاده با یک مدال ، حسین توکلی تنها با یک مدال ، حسن رنگرز با دو مدال جهانی ، اصغر بذری با یک مدال جهانی ، رضا سیم خواه با یک مدال جهانی ، مجید ترکان با سه مدال جهانی ، سید مراد محمدی با دو مدال جهانی ، چرا سهم بهداد سلیمی در صید مدال های المپیک تنها یک مدال باشد .
 
بشیر باباجان زاده یک مدال جهان چرا عباس دباغی / بهنام طیبی / تقی داداشی / آیت واگذاری / عباس مجیدی / محمد حسین دباغی / پورعلی جان / میثم امینی / شهرام مردانی / محمود اسماعیل پور / یعقوب نجفی / سید رسول حسینی در صید مدال جهانی ناکام بودند .
 
همه کارشناسان جهان ورزش برای بهداد سلیمی چند دوره مدال طلای المپیک برای حاجی زاده و حاجی کناری چند مدال المپیک ، عباس دباغی را پشتوانه کشتی ایران در صید مدال جهانی و المپیک می دانستند چرا نباید مهدی تقوی صاحب مدال المپیک می شد کسی که دوبار مدال طلای جهان یا مجید ترکان سه مدال جهانی چرا عمر قهرمانی قهرمانان ورزشی مازندران این همه کوتاه می باشد و حاجی زاده با یک طلا در تهران ، برای همیشه بایگانی شد؟!
 
اگر وی در روسیه نه تهران ساکن بود حداقل ۱۵ سال صاحب دوبند تیم ملی حاجی کناری یک موحد در تکنیک یک حبیبی در سرعت و قدرت و شجاعت می دانستند و تنها دو سال در کشتی بزرگسالان دوام پیدا کرد .
 
عباس دباغی در ۱۷ سالگی به المپیک رفت در ۲۰ سالگی دیگر عضو تیم ملی نشد بهداد سلیمی تنها با یک وزنه هم در در جهان و هم در المپیک طلایی بود چگونه از دنیای قهرمانی جدا شد ؛ جهان کشتی همچون آیت واگذاری را در دلاوری ندید با آن لنگ های استثنایی چرا باید برای آینده عشورزاده برنامه ریزی شود تکواندو کشورمان در این حوزه احساس خطر می کند .
 
آیا ما از قهرمانان خودمان در همه ابعاد برای حفظ و حراست فنی و اجتماعی به وظیفه خود عمل کرده ایم آیا خبری از جوانی که دو طلا کشتی بزرگسالان گرفته داریم؟ تقوی کجاست؟ بابک نورزاد و رضا سیم خواه باید چند مدال جهان و المپیک صید می کردند ؟
 
چرا سرمربیان تیم ملی راحت نورزاد – رنگرز – سیم خواه – داداشپور – دباغی – سید مراد محمدی و اصغر بذری را از تیم ملی خط زدند اینها یزدانی را هم خط زده بودند اما رضا مقاومت کرد همان بلاهایی که بر سر علی اصغر اسلامی و رمضان خدرو  اصغر بذری آورده بودند اینابر سر مولایی و دادشپور آوردند .
 
اما علت کوتاه بودن عمر قهرمانان و ستارگان ورزشی را باید در موارد ذیل بررسی کرد:
 
    بسیاری از این ستارگان در تبلیغات و هیاهوی کاذب رسانه ای اسیر و به انحرافات کشیده می شوند .
    تمرینات سنتی و فشارهای غیرعلمی موجب می شود قهرمانان ما دچار آسیب دیدگی و موجب خداحافظی آنها از دنیای قهرمانی می شود .
    ظرفیت کم قهرمانان که با یک مدال درجه ۳ جهان خود را جهان پهلوان ابدی می دانستند و به همین مدال های حداقلی اکتفا می کردند .
    عدم آنالیز قهرمانان دیگر عدم ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و تحولات در روش مبارزات که دست قهرمانان رو می شود .
    عدم آموزش مربیان و عدم علم و دانش آنها که بتوانند قهرمانان را در سطح مطلوبی حفظ و حراست کنند.
    تهاجم فرهنگی غرب و نفوذ در افکار قهرمانان به انحراف کشاندن آنها
    مقابله با مربیان بومی و بی توجهی و ناشکری از خدمات مربیان سازنده خودشان و پناه بردن به مربیان غیربومی و اعتماد بیش از حد به آنان
    توطئه بسیاری از مربیان تیم ملی حتی روسای فدراسیون ها و قهرمانان اسبق تیم ملی که نمی خواستند قهرمانانی از مازندران به عنوان اسطوره بزرگ جهان ورزشی ظاهر شوند .
    عدم توجه به حق و حقوق مزایای آنها و بی توجهی به نیازهای اقتصادی که مجبور می شدند برای تأمین زندگی ورزش را رها سازند .
    عدم وجود امکانات و تأسیسات و اعتبارات مالی برای اهداف مسیر قهرمانی و بیکاری قهرمانان
    عدم شناسایی بیماری های ژنتیکی یا جسمانی برخی از قهرمانان که علت کاهش تنفس و قدرت و سرعت اگر بررسی پزشکی می شد مشکلات قهرمانان کاهش می یافت.
    توجه بیش از حد اقتصادی برخی از قهرمانان که تا دیروز با موتور سیکلت و دوچرخه بر سر تمرین می رفتند اما امروز با آخرین اتومبیل های مد روز جهان و چند واحد آپارتمان و به جای تمرین به خلوت خانه ها و ناکجاآباد کشیده می شوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار