مدیرکل گمرکات استان مازندران از واردات بیش از 204 میلیون و 343 هزار دلار انواع کالا به مازندران در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 12 August 2017
 بلاغ، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد طی گفت‌وگویی با اشاره به آمار فعالیت گمرکات استان مازندران طی چهار ماهه امسال، اظهار کرد: صادرات غیرنفتی مازندران در چهار ماهه نخست امسال به 124 میلیون و 30 هزار دلار رسید و از سویی دیگر در طی این مدت بیش از 204 میلیون و 343 هزار دلار انواع کالا نیز وارد استان مازندران شده است.
 
وی افزود: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی، کالاهای صنعتی، مواد غذایی، سیمان و مصنوعات چوبی سهم عمده ارزش صادرات را به خود اختصاص داده‌اند که از گمرکات استان مازندران به ترتیب به کشورهای قزاقستان، روسیه، عراق، ترکمنستان و پنجمین کشور عمده طرف معامله صادراتی یعنی آذربایجان صورت گرفته است.
 
مدیرکل گمرکات استان مازندران با بیان اینکه اقلام عمده وارداتی در چهار ماهه امسال به گمرکات استان شامل جو، ذرت، روغن‌نباتی، آهن آلات و دانه‌های روغنی بوده است، تصریح کرد: عمده واردات گمرکات استان مازندران نیز به ترتیب از کشورهای فدراسیون روسیه، سوئیس، امارات، اسپانیا و پنجمین کشور عمده وارد کننده به گمرکات استان مازندران یعنی آلمان بوده است.
 
یوسفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این مدت از طریق گمرکات استان مازندران 50 هزار و 133 تن انواع کالا شامل انواع ورق آهن به ارزش 35 میلیون و 237 هزار دلار به مقصد افغانستان، عراق، امارات، ترکمنستان و پاکستان ترانزیت خارجی شده است.
 
وی به الکترونیکی شدن سامانه صادرات و واردات گمرکات استان مازندران اشاره کرد و گفت: این فرایند سبب تسهیل در امور واردات و صادرات می‌‌شود و سرعت کارها نیز بسیار بالا رفته است و بنابراین صاحبان کالاها بدون نیاز به حضور فیزیکی می‌توانند اظهارنامه خودشان را اعلام کنند که برای این کار تنها نیازمند دسترسی به اینترنت از محل کار یا منزل هستند.
 
مدیرکل گمرکات استان مازندران کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی، صرفه‌جویی در هزینه‌های مراجعه کنندگان و لینک بودن با سایر سازمان‌های همجوار با گمرک را از مزایای الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی عنوان کرد.
 
یوسفی‌نژاد تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که میزان قاچاق کالا در کشور از ۲۰ میلیارد دلار به کمتر از۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است و این نشان از کارآمدی سامانه جامع الکترونیکی گمرکات کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه درآمد گمرکات استان مازندران در چهار ماهه امسال را 352 میلیارد و 459 میلیون ریال است، افزود: بیش از ۲۲ سازمان مرتبط با امر تجارت خارجی، برای صدور مجوز ترخیص کالا در کنار گمرک همکاری می‌کنند.
 
مدیرکل گمرکات استان مازندران تأکید کرد: با توجه به رکود در جامعه، لازم است سازمان‌ها با همکاری هم تلاش کنند تا از این رکود خارج شویم چرا که برخی از بنگاه‌های تولیدی برای تولید خود نیاز به مواد اولیه خارجی دارند و اگر یک روز کالا زودتر ترخیص شوند نقش مهمی را در تولید کشور دارند.
 
وی در پایان گفت: همه باید از بنگاه‌های اقتصادی حمایت کنند زیرا همین بنگاه‌ها نقش بسیار زیادی در تولید اشتغال و رونق اقتصادی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار