برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگترین دغدغه رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام را "جلوگیری نظام از انحراف" عنوان کرد.
کد خبر: ۴۷۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 11 August 2017
به گزارش تابناک : محمد هاشمی برادر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بزرگترین دغدغه رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام را  جلوگیری از انحراف نظام عنوان کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نظام جمهوری اسلامی تقریبا تمام عمر خود را گذاشت و فعالیت کرد؛ یعنی بسیاری از مواردی که منجر به پیروزی نهضت اسلامی و بعد هم شکل گیری حکومت اسلامی در ایران شد، ایشان یکی از پایه‌های این کار بودند. زحمات زیادی کشیدند اما نامهربانی‌های زیادی دیدند خصوصا در سال‌های آخر، تمام دغدغه آیت الله این بود که از انحراف در نظام جلوگیری شود و به طرف حرکت اعتدالی در نظام پیش رود. اندیشه‌ها و صحبت‌هایی که داشتند باقی مانده و هست. در نهج البلاغه ویژگی‌هایی که حضرت علی(ع) برای امیران صالح ذکر می‌کنند بسیاری از آن را می‌توانستیم در شخصیت آیت الله هاشمی ببینیم و در حقیقت ایشان یکی از مصلحین بودند و کارهایی که ‌می‌کردند، ماندگار است و انشاالله ماندگار خواهد بود.

وی افزود: مهمترین دغدغه ایشان همین بحث انحراف بود. انحراف حکومت، سیاست و اقتصاد. خاستگاه نسل آقای هاشمی، نظام جمهوری اسلامی بود یعنی برای اینکه نظام اسلامی در این کشور پا بگیرد و بر مبنای حکومت باشد، کار می‌کردند. وقتی به پیروزی رسیدند نگه داشتن این پیروزی و جلوگیری از نابودی و انحراف آن یکی از دغدغه‌های آیت‌الله هاشمی بود. مثلا در جنگ واقعا خیلی سرمایه گذاشت و هر کاری کرد. زمانی رسید که جمع‌بندی آیت‌الله هاشمی این بود که ادامه جنگ منجر به نابودی کشور می‌شود پس نزد امام رفت و گفت "من به عنوان فرمانده جنگ آتش بس را می‌پذیرم و شما مرا محاکمه و اعدام کنید”. با این بیان، امام گفتند من خودم مسوولیت را می‌پذیرم و بحث جام زهر را مطرح کردند. همیشه تا پای جان حاضر بودند که جلوی سقوط کشور را بگیرند و گرفتند. الان هم مقدار زیادی که اصولگرا و اصلاح طلب از نظر فکری به هم نزدیک شده‌اند منشاء آن آیت‌الله بود. منشاء ترکیب جریان‌های فکری آیت‌الله هاشمی است. ملاقات‌ها صحبت‌ها و توصیه‌هایی که داشت باعث این امر شد و چقدر در این زمینه زحمت کشیدند و تهمت و افترا را تحمل کردند و صبر او نتیجه داد. یکی از صحبت‌هایشان کمی قبل از رحلتشان این بود "اگر الان بمیرم وجدانم راحت است چون مردم راه خودشان را پیدا کرده‌اند”. اینکه مردم راه خودشان را پیدا کردند یعنی مردم در مسیر اعتدال حرکت می‌کنند و شاهد بودیم که در انتخابات چگونه رفتار کردند.
منبع:ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار