مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش‌پراکنده در برخی نقاط کشور، از کاهش دمای اکثر نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ 10 August 2017
احد وظیفه بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعدازظهر پنجشنبه (۱۹ مرداد)، با نفوذ جریان هوای خنک شمالی به سواحل شمالی کشور ضمن کاهش دما، بارش باران و وزش باد در این مناطق شروع خواهد شد.
 
وی افزود: در روز جمعه بارش در استان گیلان، مازندران و گلستان به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد تشدید شده و در استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رخ خواهد داد.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت روز جمعه از میزان بارندگی در این مناطق کاسته شده و روز شنبه بارش‌های پراکنده‌ای در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و ارتفاعات زاگرس مرکزی انتظار می‌رود.
 
وقوع گرد و خاک در زابل
 
به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در برخی ساعات در نیمه شرقی کشور وزش باد قابل توجه خواهد بود که در برخی نقاط به ویژه منطقه زابل موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دما در روز پنجشنبه در اکثر مناطق شمالی کشور کاهش می‌یابد، افزود: کاهش دما در روز جمعه در شمال و شمال شرق ادامه یافته و در روز شنبه مجددا دما در این مناطق افزایش خواهد یافت.
 
وزش باد در تهران
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز جمعه (۲۰ مرداد)، نیمه ابری همراه با وزش باد و به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۲۱ مردادماه)، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار