افزایش قدرت مالی رسانه ها بجای سمینارهای پرخرج
ادارات ارشاد شهرستان ها می توانند به جای هزینه های گزاف و برگزاری سمینار و تقدیر و تشکرهای پرخرج یک روزه بودجه این مراسم ها را صرف افزایش قدرت مالی رسانه های نیمه جان استانی کنند..
کد خبر: ۴۷۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 10 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، روز 17 مرداد در تقویم کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.عنوانی که همانند دیگر نامگذاری ها تنها در یک تشکر و هدیه خلاصه می شود و بعضا به دور از شان برخی از خبرنگارهای حرفه ای رفتارهایی توسط مسئولین رقم می خورد که پرداختن به آن هدف نگارنده نیست.
 
خبرنگاری و روزنامه نگاری اگرچه در مرکز قدرت کشور یعنی تهران امروز البته به زحمت به عنوان یک شغل پرمشقت و البته کم درآمد پذیرفته شده است اما در شهرستان ها و حتی مراکز استان ها شاهد هستیم که هرگز با توجه به ضعف و فقر شدید مالی رسانه ها و البته اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ها به عنوان اصلی ترین متولی این حرفه حتی به عنوان یک شغل مستقل هم پذیرفته نمی شود.
 
البته وقتی شرایط باورنکردنی تر می شود که بدانیم اصلا تا همین 10 سال گذشته در بسیاری از استان ها و مخصوصا استان مازندران اکثر شهروندان حتی از وجود رشته روزنامه نگاری و وجود این شغل مستقل بی اطلاع و در خوشبینانه ترین حالت کم اطلاع بودند.
 
حال به نظر می رسد که با وجود افزایش قارچ گونه کاربران شبکه های اجتماعی این ضعف عدم اطلاع برطرف شده اما عدم استقلال این شغل در شهرستان ها و حتی مراکز استان ها ضعفی بزرگی است که متولیان و اندیشمندان دلسوز این حرفه باید فکری برای آن کنند.
 
به نظر نگارنده اداره کل ارشاد مراکز استان ها و همچنین ادارات ارشاد شهرستان ها می توانند به جای هزینه های گزاف و برگزاری سمینار و تقدیر و تشکرهای پرخرج یک روزه بودجه این مراسم ها را صرف افزایش قدرت مالی رسانه های نیمه جان استانی کنند تا بتوانند با پرداخت حقوق مکفی به خبرنگاران دغدغه مالی آنها را به منظور تامین اخبار مناسب فراهم کنند.
 
شهرستان بهشهر هم از این مشکل مستثنی نیست و با وجود تلاش های صورت گرفته در فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی مناسب از اخبار بهشهر و همچنین برخی سایت های نیمه فعال اما همچنان از مشکل نبود و یا کمبود خبرنگار آنلاین رنج می برد که قطعا اصلی ترین علت این کمبود نبود توجه ویژه به این حرفه و عدم حقوق مکفی برای این قشر است.
 
امید است که در آینده ای نه چندان دور هم افزایی مناسبی میان دستگاه های اجرایی و دلسوزان حرفه خبرنگاری در شهر بهشهر و استان مازندران شکل بگیرد و با ساماندهی هزینه های مختلف برای عرصه خبر و اطلاع رسانی فقر فرهنگی موجود در شهرهای استان برطرف شود.
 
مهدی مهدیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار