مهدی طارمی علاوه بر استعداد و توانایی‌های ذاتی‌اش باید در زمره افرادی قرار بگیرد که فوق‌العاده خوش‌شانس نیز هستند.
کد خبر: ۴۷۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 08 August 2017
به گزارش تابناک : نگاهی به 3 پیشنهاد به او نشان می‌دهد چگونه از 3 خطر بزرگ که ممکن بود فوتبالش را نابود کند ناباورانه گریخت. طارمی را باید خوش‌شانس دانست، چرا که یک توصیه به علی دایی و سپس دیدن چند فیلم از بازی‌های او در لیگ یک، موجب شد سرمربی وقت پرسپولیس در صورتی او را جذب کند که تقریبا هیچ پیشنهادی از لیگ برتر نداشت. او از روی نیمکت کارش را شروع کرد و از همان ابتدا توانایی‌هایش را نشان داد.

فرار از تعلیق

همین درخشش زود‌هنگام بود که موجب شد بازیکنی که با قرارداد 100 میلیون تومانی به پرسپولیس آمده بود ناگهان با پیشنهاد بیش از یک‌میلیون دلاری القادسیه کویت مواجه شود. طارمی سال 92 با قراردادی چند ده میلیون تومانی در ایرانجوان بوشهر بود و در 22 بازی 12 گل زد اما تصورش را نمی‌کرد در کمتر از چند ماه حضورش در تهران، ناگهان پیشنهاد سنگین چند میلیاردی از کویت برسد. اواخر دی‌ماه سال 93 بود که رسانه‌های کویتی از توافق طرفین خبر دادند و حتی از سوی القادسیه ویزای او صادر شد ولی مساله مهم مبلغی بود که پرسپولیس درخواست می‌کرد و دست آخر با اصرار حمید درخشان او مجبور شد در تیم بماند. با این وجود در خرداد سال 94 باز هم پیشنهاد از کویت آمد اما این بار طارمی خودش نخواست به این کشور برود. تصور کنید او با قراردادی 2 ساله عازم کویت می‌شد، می‌دانید حالا وضعیتش چه بود؟ فوتبال کویت چند ماه بعد (مهر 94) به خاطر دخالت دولت این کشور در امور فدراسیون فوتبال تعلیق شد و کماکان این تعلیق ادامه دارد. کویت حضور در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی 2018، المپیک ریو 2016و همچنین لیگ قهرمانان آسیا در 3 سال اخیر را از دست داد.

اگر طارمی به این کشور می‌رفت مشخص نبود حالا در کجای فوتبال ایران حضور داشت و آیا آقای گل لیگ شدن و حضور در تیم ملی، برایش مقدور بود؟

سقوط ریزه اسپور

او در پرسپولیس ماند و در لیگ بعد با 16 گل زده آقای گل شد. اما باز هم هوس ترانسفر شدن به سرش زد و این بار بدون داشتن قرارداد، ناگهان شبانه به همراه رامین رضاییان به ترکیه رفت. انتقالی که خشم پرسپولیسی‌ها را برانگیخت. با توجه به کوچک بودن تیم ریزه اسپور خیلی‌ها این انتقال را به ضرر طارمی دانستند. اما او در کمال تعجب بعد از 3 هفته تمرین با این تیم ترکیه‌ای ناگهان به پرسپولیس بازگشت و دوباره با 18 گل زده آقای گل لیگ شانزدهم شد. همچنین با پرسپولیس به قهرمانی لیگ دست یافت. اما ریزه اسپور چه بلایی سرش آمد؟ آنها از 34 بازی تنها 36 امتیاز کسب کردند و به همراه غازی آنتپ و آدانا اسپور به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. بدون شک اگر طارمی در ترکیه می‌ماند با توجه به وضعیت اسفبار ریزه اسپور او هم طبیعتا دچار افت می‌شد و شاید به این راحتی تبدیل به بازیکن ثابت و تاثیرگذار تیم‌ملی نمی‌شد که در 19 بازی 10 گل به ثمر برساند.

گریز از مهلکه رژیم مجعول

اما برسیم به سومین هوس او برای لژیونر شدن. در پایان لیگ شانزدهم با وجود اینکه او با پرسپولیس قرارداد داشت پایش را در یک کفش کرد تا به فوتبال یونان و تیم پانیونیوس بپیوندد. تیمی که با شجاعی و حاج‌صفی قرارداد 200 هزار یورویی امضا کرده هرگز حاضر نبود فقط یک‌میلیون یورو به باشگاه پرسپولیس برای رضایتنامه بدهد. طارمی همه تلاشش را کرد تا سرانجام به 2 ملی‌پوش ایرانی در یونان بپیوندد اما باشگاه این اجازه را به او نداد.

حالا همه می‌دانند دو بازیکن ایرانی پانیونیوس با چه مشکل بزرگی روبه‌رو شده‌اند. اما طارمی می‌تواند نفس راحتی بکشد که این مشکل بزرگ و عجیب گریبان او را نگرفت. قطعا هیچ فوتبالیستی در ایران دوست ندارد در وضعیت مشابه شجاعی و حاج‌صفی باشد. این هم از سومین شانس بزرگ مهدی طارمی که با حضور در پرسپولیس علاوه بر کسب دو عنوان آقای گلی جایگاه ثابتی را در تیم‌ملی کنار سردار آزمون پیدا کرده است.

او تا چند هفته قبل از ماندن در ایران و عدم حضور در پانیونیوس ناراحت و کلافه بود اما حالا می‌تواند باز هم خدا را شاکر باشد که سومین انتقالش هم به در بسته خورد.





منبع : وطن امروز
برچسب ها: مهدی طارمی ، لیگ برتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار