این مکان می تواند جزو مناطق توریستی مهم باشد
استان مازندران دارای طبیعت زیبای فراوانی است . یکی از این نواحی زیبا دشت نمارستاق از جمله ییلاق‌های دیدنی در نزدیکی شهرستان آمل است که مناظر زیبای آن منحصر به فرد است . این آبشار زیبا حدود 100 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین آبشار زمینی ایران محسوب می شود .
کد خبر: ۴۷۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵ 08 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، ارتفاع نمارستاق از سطح دریا 2180 متر می باشد و نقاط دیدنی آن ، دریوک - آبشار کوهره - ارمک - کشونه -لاروسر- اشلک- دنگ - اسونه کر - لره - دشت کوهره-و... می باشد که البته آبشار دریوک از بهترین ناحیه دیدنی می باشد .
 
  این آبشار زیبا حدود 100 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین آبشار زمینی ایران محسوب می شود . این منطقه بخاطر داشتن طبیعت زیبا از گذشته مورد توجه بوده است و خاندانهای اصلیل زیادی در تابستان به این مکان می امدند :
 
نمار ازخاندانهای آهی ، مشائی خسینگ- خاندان آریچ -کفا از خاندان تیرگر-کلری از خاندان دیلمی خ پلریه از خاندان من - سلور از خاندان آهنگر -  دزور از خاندان آهنگر- شیخ محله از خاندان چالی و نوری- اطاق سره خاندان درویش که از لاریجان امدند- امره خاندان ماهینی و بندپی-سوآ خاندان جلهت نجار و بهین- نسل  خاندان سیف چرخ و موسوی -درکنار از خاندان پولاد - عبدالمناف ازدرویش و نوایی - کرده چالکاز خاندان پهلوانی - فیس خاندان صفایی - پنجو خ مزو و باغناز جمله خاندانهای معروف بودند که در شجره نامه این روستا به آن اشاره شده است .
 طبیعت زیبا و گم شده دشت نمارستاق و آبشار دریوک آمل
دشت و آبشار دریوک یکی از مناطق طبیعی ایران است که در مازندران، آمل قرار دارد یک دشت وسیع و با آبشاری بلند و کشیده با سنگ لاخهایی سخت که بلندترین آبشار زمینی ایران است طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوه نوردان است. آبادی زیبای نمار، هم که در بالا دست این منطقه قرار دارد دارای مناطق دیدنی زیادی همچون آبشار و دشت سرسبز دریوک، چشمه‌های آب معدنی و چهل چشمه و چشمه لهرا و دشت سفید می‌باشد. از دیگر منابع طبیعی این منطقه دشت بالایی و پایه کوهای آن است.
 
 آب این دره از گردنه های سرخ چاله و نازرسرچشمه میگیرد و پس از 30 کیلومتر به در پنجو یا پنجاب به هراز می ریزد
 
  دشت نمارستاق از جمله ییلاق‌های بسیار پر طرفدار در فصل تابستان است. این منطقه به نوعی بهشت گمشده مازندران محسوب می‌شود.
 
نمارستاق نام منطقه‌ای کوهستانی در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران است. نمارستاق دارای آب و هوای بسیار خنک در فصل تابستان است و دارای موقعیت بسیار مناسب نسبت به بقیه روستاهای همجوار در کوهپایه دماوند است.
 
دشت و آبشار شیب‌دار کوهره دریوک در منطقه نمارستاق در 40 کیلومتری آمل از ییلاق‌های زیبای منطقه البرز می‌باشد که دارای مناظر بسیار دیدنی می‌باشد به عبارتی با پشت سر گذاشتن دو سوم جادۀ هزار در قلب منطقۀ البرز مرکزی، به محلی موسوم به دو راهی پنجاب می رسید. بعد ار حدود یک ساعت پیاده‌روی از روستای نمارستاق به دشت دریوک که دشتی کوچک ولی بسیار دیدنی است، و کمی پس از آن به آبشار دریوک می‌رسیم.
 
یک دشت وسیع و با آبشاری بلند و کشیده با سنگلاخ‌هایی سخت که بلندترین آبشار زمینی ایران است طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوه‌نوردان است. چشمه‌های آب معدنی و چهل چشمه و چشمه لهرا و دشت سفید از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌باشد. از دیگر منابع طبیعی این منطقه دشت بالایی و پایه کوهای آن است.
 
آبشار زیبای این منطقه در جنوب روستای نمار و در میان دره شرقی دریوک قرار دارد و حدود 100 متر ارتفاع دارد. مسیر فرعی نمار، مابین روستاهای هردورود و کهرود از قسمت غربی جاده هراز از محل سه راهی پنج آب جدا شده و از میان دره‌ای دیدنی و سرسبز به طول حدود 25 کیلومتر می‌گذرد.
 
زمان مناسب برای برای دیدن این ییلاق از ابتدای خرداد ماه تا ابتدای مهرماه است.
طبیعت زیبا و گم شده دشت نمارستاق و آبشار دریوک آملگفتنی ست مسیر دسترسی به این ییلاق از جاده هراز، 40 کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و سپس طی کردن آسفالته با طول 25 کیلومتر تا روستای نمار است.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار