مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه :
هم اکنون طبق بررسی به عمل آمده مساحتی حدود ۱۵۰ هکتار باغات انجیر در شهر گلوگاه وجود دارد که حدود ۳۰ هکتار باغات تجمیعی و مابقی به صورت پراکنده در حاشیه جاده‌ها و مرزبندی اراضی کشاورزی کاشته شده است و سالیانه حدود 1000 تن انجیر در این شهر برداشت می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 07 August 2017
به گزارش تابناک مازندران،  چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران از روز پنج شنبه ۱۹ مردادماه در گلوگاه آغاز می‌شود.
 
بر اساس این گزارش،  پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از برگزاری چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در گلوگاه از ۱۹ تا ۲۳ مرداد در این شهرستان خبر داد.
 
 وی در ادامه ، با بیان اینکه چهارمین جشنواره انجیر گلوگاه با ۴۰ غرفه برپا می‌شود گفت: غرفه داران انواع انجیر تازه خوری، فرآورده‌های انجیر، صنایع تبدیلی و تکمیلی انجیر، محصولات فرآوری شده زراعی و باغی گلوگاه و صنایع دستی و میراث فرهنگی این شهرستان را عرضه می‌کنند.
 
 مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه همچنین افزود: در حال حاضر طبق برآورد صورت گرفته مساحتی حدود ۱۵۰ هکتار باغات انجیر در شهرستان گلوگاه وجود دارد که حدود ۳۰ هکتار باغات تجمیعی و مابقی به صورت پراکنده در حاشیه جاده‌ها و مرزبندی اراضی کشاورزی کاشته شده است و سالیانه حدود هزار تن انجیر در این شهرستان برداشت می‌شود.
 
پورفلاح گفت: انواع انجیر گلوگاه شامل انجیر سفید، سیاه، ۳ فصل و انجیر سفید دیررس (انجیر پاییزه) است که انجیر سفید گلوگاه به دلیل کیفیت، مرغوبیت، ارگانیک بودن و طعم و مزه مطلوب از طرفدارن و مشتریان بیشتری برخوردار است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه در گذشته مردم شهرستان گلوگاه از کاشت درخت انجیر به عنوان تعیین مرز بین اراضی کشاورزی خود استفاده می‌کردند، افزود:
 
از دیگر کاربرد‌های درختان انجیر پراکنده در اطراف اراضی کشاورزی مصرف میوه، مرزبندی، سایه بان و استفاده از چوب خشک درخت انجیر به عنوان هیزم بوده است و همچنین از درخت انجیر در حاشیه زمین به عنوان بادشکن استفاده می‌شد تا وزش باد‌های شدید به محصولات کشاورزی آسیب نرساند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار