کد خبر: ۴۷۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 04 August 2017
بنیتا قربانی ضعف اطلاع رسانی شد.حادثه دردناک مرگ مظلومانه دختر هشت ماهه حبس شده در خودروی سرقت شده ,شوک روحی و روانی به جامعه وارد کرد.
 
پس از روی دادن این اتفاق ,تنها کسانی که برای اطلاع رسانی به مردم دست به کار شدند پدرو مادر"بنیتا" بودند که از. طریق فضای مجازی برای مطلع شدن افکارعمومی و پیدا کردن فرزندشان استمداد طلبیدند.
 
نگارنده پس از دیدن عکس این دختر هشت ماهه و بغض و گریه مادر در فضای مجازی برای بررسی صحت این خبر سری به خبرگزاری های معتبر و منابع رسمی خبری کشور زدم ,اما هیچ کدام شان به درج این خبر نپرداخته بودند.
بنابراین صحت این خبر از سوی مردم معتبر نبود و نمی شد با توجه به مطمن نبودن بسیاری از مطالب شبکه های اجتماعی ان را جدی گرفت.
 
"بنیتا"هشت ماهه بود و انچه در این حادثه بیش از همه مهم و حیاتی ,قدر دانستن زمان برای نجات جان او بود که در این گرمای طاقت فرسا در خودروی پراید رها شده بود.
 
ضعف اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های کشور در این ماجرا کاملا مشهود بود.
رسانه هایی که می توانستند با ایجاد حساسیت عمومی و درج خبرهای فوری به شناسایی خودروی سرقت شده در اسرع وقت کمک کنند.
 
پرداختن رسانه های سایر کشورهای دنیا به چنین حوادثی و تهیه خبر و گزارش های زنده از ماجرا ,نقش مهمی در بکارگیری همراهی مردم ایفا می کند.
رویکردی که در کشور ما مغفول مانده و رسانه ها همواره ساعتها پس از وقوع یک اتفاق مهم بدان می پردازندو نقشی در مدیریت افکار عمومی ایفا نمی کنند.
 
شبکه خبر صداوسیما که سیاست را الویت اصلی خود در پخش فوری و زنده قرار داده است , پرداختن به چنین حوادث اجتماعی را در دستور کار ندارد و در حالی که ساعتها برای ترکیب کابینه اینده وقت صرف می کند ,برای جان یک کودک هشت ماهه منفعل و خنثی است.
 
تنها مقام مسولی که به ضعف و ناتوانی اطلاع رسانی ملی در این ماجرا اشاره کرد,دادستان تهران بود که در گفتگو با خبرنگاران به نقد این موضوع پرداخت.
 
وارد شدن رسانه ها به این ماجرا و پخش تصاویر سارق دست بند زده, سودی به حال خانواده "بتیتا" و افکارعمومی ندارد و نوش دارویی است پس از مرگ کودکی که در شرایطی غیر قابل درک ,دیگر نفس نکشید و برای همیشه با نازیبایی های این دنیا خداحافطی کرد.
برچسب ها: بنیتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار