مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر 23 سال و جوانان جهان در رومانی
در رقابت فینال A کانوی یکنفره 1000 متر مردان جوانان محمدنبی رضایی دلاور مازندرنی اهل بابلسر با حریفانی از آلمان، لاتوآ، بلاروس، اسپانیا، کوبا، برزیل، مجارستان و روسیه رو به رو شد و در نهایت با زمان 4:51.536 دقیقه در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد تا اولین مــدال جهانی تاریخ قایقرانی ایران توسط یک مازندرانی کسب شود.
کد خبر: ۴۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷ 02 August 2017
 به گزارش تابناک مازندران، با برگزاری مسابقه فینال A کانوی یکنفره 1000 متر مردان جوانان، محمدنبی رضایی بر سکوی سوم جهان ایستاد.
 کسب اولین مــدال جهانی تاریخ قایقرانی ایران توسط یک مازندرانی
 
 بر اساس این گزارش، مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر 23 سال و جوانان جهان در رومانی با رقابت قایقرانان کشورمان در فینال 5 ماده ادامه یافت که در رقابت فینال A کانوی یکنفره 1000 متر مردان جوانان محمدنبی رضایی دلاور مازندرنی اهل بابلسر با حریفانی از آلمان، لاتوآ، بلاروس، اسپانیا، کوبا، برزیل، مجارستان و روسیه رو به رو شد و در نهایت با زمان 4:51.536 دقیقه در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد تا اولین مــدال جهانی تاریخ قایقرانی ایران توسط یک مازندرانی کسب شود.
 
اولین مــدال جهانی تاریخ قایقرانی ایران، در رشــته آبهای آرام به دست آمد. رقابتهای قهرمانی جهان آبهای آرام 2۰۱7 در رده زیــر 2۳ ســال و جوانان، روز گذشــته در حالی در رومانی پیگیری شــد که محمدنبی رضایی موفق شد به مدال برنز دست یابد.
 
رضایی که در بخش جوانان این مسابقات پارو میزد، در فینال A کانوی یکنفره هزار متر، بــا حریفانی از آلمان، لاتوآ، بلاروس، اسپانیا، کوبا، برزیل، مجارستان و روسیه روبهرو شد و در نهایت با زمان چهاردقیقهو ۵۱ثانیهو ۵۳ صدم ثانیه، بهعنوان نفر ســوم از خط پایان گذشــت. این پاروزن که قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارد،
 
 گفتنی ست برای اولین بار است که یک قایقران ایرانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان روی سکو می رود.

در فینال B کانوی یکنفره 500 متر بانوان جوانان پریسا محمدزاده پنجم و در مجوع چهاردهم جهان شد.

در فینال B کایاک چهارنفره 500 متر بانوان جوانان تیم ایران با ترکیب ساجده تبریزی، کیانا کمال زاده، سما یاسمی و الناز شفیعیان ششم شدند و در مجموع در جایگاه پانزدهم جهان قرار گرفتند.

در فینال C کایاک یکنفره 1000 متر مردان جوانان ابوالفضل درجزی پنجم شد و در مجموع در جایگاه بیست و سوم جهان ایستاد.

در فینال C کایاک یکنفره زیر 23 سال مردان جواد مومنی هفتم شد و در مجموع در رده بیست و پنجم جهان قرار گرفت.
 
در ضمن در پیکارهای قهرمانی جهان ســال گذشته در رده نهم قرار گرفته بود. نخســتین بار است که یک قایقران ایرانی در مسابقات جهانی این رشته روی سکو میرود. قایقرانی ایران پیش از این با محســن شادی، پرافتخارترین قایقران کشورمان، به مدال جهانی در رشــته رویینگ دست یافته بود. شــادی در مسابقات قهرمانی جهان زیر 2۳ســالهها، در قایق تکنفره سبکوزن، در سال 2۰۰8 به مدال نقره دســت یافت و در ســالهای 2۰۰9 و 2۰۱۰ هم دو مدال طلا به دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار