استاندار مازندران بر تاکید بر ضرورت آزاد سازی سواحل به عنوان یک ماموریت مهم در استان ، گفت که تاکنون 48 درصد از حریم سواحل دریای خزر در این استان آزاد شده است .
کد خبر: ۴۶۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 24 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، از روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان افزود : برای مدیریت یکپارچه سواحل ٬ مشاوری در حال شناسایی استعداد های مناطق مختلف است.
 
وی آغاز طرح مدیریت یکپارچه سواحل را با رعایت حقوق دستگاههای مسئول و همراهی و پیگیری جدی هر یک از آنها ٬ گامی ارزشمند برشمرد و گفت : در تلاش برای تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری برای استان هستیم که پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان برای دستگاههای اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.
 
استاندار مازندران با اشاره به این که این استان با 480 کیلومتر ساحل ٬ 15 شهر ساحلی و حضور دهها میلیون نفر گردشگر در استان٬ ظرفیت ویژه ای برای اجرای طرح های گردشگری دریایی دارد ٬ گفت : مطالعات شناسایی و جانمایی مکان ها و مسیرهای مناسب گردشگری دریایی در سواحل استان تهیه شود.
وی با بیان این که اجرای طرح های گردشگری ساحلی برجسته در استان از ضروریات است٬ افزود : باید از ظرفیت دریا در راستای تقویت اقتصاد مازندران بهره گیری بهینه صورت گیرد.
فلاح با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه کشور بر آزاد سازی سواحل٬ گفت : تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است و در تلاشیم با اخذ دستور رئیس جمهور محترم ٬ دستگاههای دولتی را نیز در رعایت قانون ملزم نماییم.
وی با اشاره به نصب پرچم های آبی و زرد در سواحل٬ خاطر نشان ساخت : باید دلایل آلودگی برخی نقاط ساحلی شناسایی و برنامه ای برای کاهش نقاط آلوده تدوین شود.
امسال از اول خرداد طرح سالمسازی دریا در 96 نقطه ساحلی استان با ساماندهی 53 شناگاه فعال شد .
نشانه گذاری سواحل دریای خزر از تیر ماه امسال با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد و بر این اساس مناطقی که با پرچم زرد نشانه گذاری شده به معنای داشتن آلودگی و ممنوعیت شنا در آنجاست .
سازمان حفاظت محیط زیست پس از نشانه گذاری سواحل مازندران اعلام کرده بود که 12 شناگاه این استان به خاطر داشتن بار میکروبی بیشتر از حد استاندارد آلوده بوده و برای شنا مناسب نیست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار