سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس گفت: سه هزار نفر در قائمشهر در بخش تولید، توزیع و فروش مرکبات مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۴۶۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 24 July 2017
 عبدالله رضیان درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در استان های شمالی کشور گفت: در بخش کشاورزی اشتغال پایدار وجود دارد که یکی از این حوزه ها، حوزه مرکبات است اگرچه امسال به دلیل سرمازدگی فعالان این بخش با مشکل مواجه شده و آسیب دیدند.
 
نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌ شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:هر چند عده ای معتقدند که اشتغال پایدار نیازمند ایجاد تشکیلات و سازماندهی نیروی کار است؛اما ممکن است در این بخش سازماندهی لازم وجود نداشته باشد اما در حوزه تولید، توزیع و فروش مرکبات بالغ بر 3 هزار نفر در شهرستان قائمشهر فعال هستند و اشتغال زایی بسیار خوبی در این بخش شده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا فعالان این بخش بتوانند به صورت سازماندهی شده تشکلی نیز داشته باشند و افرادی که در کار خرید و فروش مرکبات هستند،برای خود تعاونی تاسیس کنند تا بتوان در بخش کار بهتری انجام داد هر چند که این کار  نیازمند کمک و حمایت بیشتر دولت از کشاورزی است.
 
سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران در مجلس تصریح کرد: هر چند در حوزه صنعت وضعیت مناسبی در شمال کشور و به خصوص مازندارن وجود ندارد؛اما در بخش گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد،اما متاسفانه کمتر به این ظرفیت ها توجه شده است.
 
رضیان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه از گردشگری استفاده مناسبی نکرده ایم، گفت: به عنوان مثال می توان در کنار ورود گردشگر فضای مشاغل سنتی را ایجاد کرد و یا از ظرفیت بوم گردی که این روزها  در کشور مرسوم شده؛در استان های شمالی کشور که از این ظرفیت ها فراوان دارد،استفاده کرد.
 
وی افزود:بنده به عنوان عضو شورای اشتغال استان ،پیشنهادیی در این زمینه ارائه داده ام که  امیدوارم مدیریت عالی استان این موضوعات را در دستور کار قرار دهد.
 
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در مجموع می توان گفت که مشکل اشتغال در شمال کشور بیشتر به تحصیل کرده ها برمی گردد  خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرک های صنعتی در خواست نیروی کار می کنند که  متاسفانه به دلیل کمبود نیروی کار ساده زیاد مورد اقبال قرار نمی گیرد؛مشکل اصلی اشتغال ما در استان در بخش تحصیل کرده هایی که همه آن ها مدرک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری دارند که باید برای این حل این مشکل برنامه ریزی و این موضوع را ساماندهی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار