مدیرکل حج و زیارت استان مازندران با بیان اینکه سه هزار و ۳۳۵نفر از این استان به سرزمین وحی اعزام می شوند، گفت: حجاج در موسم حج امسال مراسم پرفیض دعای کمیل را در هتل های مدینه برگزار می کنند.
کد خبر: ۴۶۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 24 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حبیب الله ساداتی، مدیرکل حج و زیارت استان مازندران امروز( 2مرداد) در نشست خبری ویژه اعزام حجاج مازندرانی به حج تمتع سال جاری با بیان اینکه سه هزار و 335نفر از این استان در قالب 24کاروان به حج اعزام می شوند، عنوان داشت: تمامی کاروان های مازندران مدینه دوم (بعد) خواهند بود.
 
 
 
وی با بیان اینکه مازنی ها از 27مردادماه جاری از فرودگاه بین المللی دشت ناز به فرودگاه جده اعزام خواهندشد، یادآورشد: با توجه به انجام عملیات ساخت و ساز در مدینه تمامی کاروان های اعزامی به جهت محدودیت هتل ها فقط 5شب و 6روز در آنجا اقامت خواهند داشت.
 
 
 
ساداتی با اشاره به اینکه برای دریافت ویزا تاکنون مشکلی برای زائران ایجاد نشده، گفت: مطابق اعلام رسمی سازمان حج کشور تاکنون برای 20هزار زائر ایرانی ویزا صادر شده است.
 
 
 
وی با بیان اینکه عهده دار مسئولیت منطقه یک در مدینه منوره برای حج تمتع امسال است، اظهار داشت: ثبت نام های مازندران در حج سال جاری 47در صد به زائران مرد و53درصد به زائران زن اختصاص یافته است.
 
 
 
ساداتی به برگزاری موفق همایش آموزشی توجیهی ویژه حجاج مازندرانی در 23تیرماه امسال در سالن سیدرسول حسینی ساری اشاره کرد و افزود: حجاج جهت آمادگي كامل براي حضور در حج امسال تعداد12جلسه آموزشی را پشت سر خواهند گذاشت.
 
 
 
 وی با بیان اینکه 50درصد پروازهای حجاج از طریق هواپیمایی ایران اسلامی و مابقی از طریق هواپیمایی سعودی انجام می شود، خواستار شد: باتوجه به تاخیرهای احتمالی در ساعات بازگشت حجاج زمان ولیمه دهی با 24-72ساعت  بعد از دریافت تاریخ پروازبرگشت برنامه ریزی گردد تا با مشکلی مواجه نشوند.
 
 
 
 ساداتی با اشاره به شعار سال رهبری(حفظه الله) مبنی براقتصادمقاومتی؛ تولید و اشتغال،گفت: حجاج مازندرانی با هدف حمایت از تولید داخلی و خروج کمتر ارز از کشور، از فروشگاه های داخل ایران اسلامی خرید سوغات خود را انجام دهند.
 
 
 
وی با تاکید براینکه تمامی حجاج کشورهای اسلامی طبق قوانین عربستان بایستی مقرراتی را در موسم حج رعایت نمایند و این فقط مختص زائران ایرانی نیست، افزود: همه زائران بایستی در بحث موادمخدر نهایت دقت را بکار بندند و هیچ نوع مواد مخدری را با خود به فرودگاه نیاورند چرا که طبق قانون از حضور در موسم حج بازخواهند ماند.
 
 
 
ساداتی بابیان اینکه تمامی زائران مازندرانی می توانند 300دلار به نرخ روز ارز به همراه داشته باشند، گفت: امسال همانند سال های گذشته زائران بیمه خواهند شد.
 
 
 
وی با بیان اینکه هر زائر برای قربانی در حج تمتع 475ریال سعودی به کاروان ها هنگام ثبت نام پرداخت نموده، اظهار داشت: به طور متوسط به ازای هر 2-3کاروان یک پزشک اعزام می شود.
 
 
 
ساداتی اذعان داشت: به جهت رعایت مسائل شرعی بانوان در حج نیمی از پزشکان اعزامی از بانوان خواهند بود.
 
 
 
وی درخصوص قرائت دعای پرفیض کمیل در مدینه منوره، گفت: حج امسال مراسم دعای کمیل در هتل ها برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار