به علت مواج بودن دریای مازندران شنا کردن در دریا تا چهارشنبه ممنوع است.
کد خبر: ۴۶۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 24 July 2017

به گزارش تابناک : رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و خروجی مدل‌های عدد دریایی، از نیمه شب امشب با شمالی شدن جریان‌های هوایی و وزش بادهای شدید شمالی در فراساحل و نسبتا شدید در مناطق نزدیک به ساحل و سواحل شاهد مواج شدن تدریجی دریا خواهیم بود.

سلطانی با بیان اینکه شدت وزش باد در فراساحل تا 20 متر بر ثانیه برابر با 70 کیلومتر در ساعت و در مناطق نزدیک به ساحل و سواحل تا 15 متر بر ثانیه برابر با 55 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، افزود: ارتفاع موج در فراساحل تا 5/2 متر، نزدیک به ساحل تا 2 متر و در مناطق ساحلی تا 5/1 متر می رسد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت به گردشگران و علاقه مندان به شنا توصیه کرد در این مدت از شنا کردن در دریای مازندران خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز به هم استانی ها، مسافران و گردشگران توصیه کرد با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات از برپایی چادر ، چرای دام و تردد در مسیل‌ها ، ارتفاعات و فضاهای باز خودداری شود.

احمدی با بیان اینکه از قایقرانی، شنا و ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا پرهیز شود، گفت: کشاورزان، مسافران و رهگذران از روشن‌کردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع، مزارع و باغ‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: ناجیان غریق، مدیران طرح های دریا، هیات نجات غریق، هلال احمر، دریابانی، فرمانداران شهرستان های ساحلی ، فعالان گردشگری، دستگاه های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی همزمان با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند .

وی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه 3 تا 5 درجه از شدت گرمای هوا کاسته می شود.




منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار