رئیس کمیسیون اروپا خوستار بررسی فوری تحریم‌های آمریکا علیه مسکو و آمادگی برای واکنش به این تحریم‌ها شد.
کد خبر: ۴۶۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 24 July 2017
به گزارش تابناک : «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا خوستار بررسی فوری تحریم‌های جدید آمریکا برضد مسکو و آمادگی برای واکنش به این تحریم‌ها در صورت تاثیرگذاری آن بر قرارداد شرکت‌های اروپایی شده است.
 
در بخشی از دستور جلسه نشست روز چهارشنبه این کمیسیون که یک نسخه از آن به دست فایننشال تایمز رسیده، آمده است که بروکسل باید آمادگی داشته باشد تا چنانچه تحریم‌ها برضد روسیه، بدون در نظر گرفتن نگرانی‌های اتحادیه اروپا تصویب شد، ظرف چند روز به آن واکنش نشان دهد.
 
این متن تاکید می‌کند که دولت آمریکا باید به صورت علنی یا کتبی به اتحادیه اروپا اطمینان بدهد که تحریم‌ها، سد راه منافع شرکت‌های اروپایی نخواهد شد.
 
از دیگر گزینه‌های مطرح شده در کمیسیون اروپا، استفاده از راه‌های قانونی برای منع تحمیل تحریم‌های آمریکا به کشورهای اروپایی و همچنین به کارگیری اقدامات تلافی جویانه است.
 
کمیسیون اروپا تاکید می‌کند که «اینگونه اقدامات می‌تواند روی تعداد زیادی از شرکت‌های اروپایی که مشغول تجارت قانونی با نهادهای روسی در زمینه‌های مختلف ریلی، مالی، معدن، کشتی‌رانی و دیگر زمینه‌ها هستند، تاثیر بگذارد».
 
طرح تحریم‌ها که قرار است سه‌شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود، تحریم‌هایی را هم علیه ایران و کره‌شمالی شامل می‌شود.
 



منبع : فایننشال تایمز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار