امام جمعه شهرری با بیان اینکه نمازجمعه باید محلی مناسب برای بیان مشکلات جامعه و مردم به مسئولان نظام باشد گفت: نماز جمعه تریبون امام جمعه، فرد یا جریان سیاسی خاصی نیست.
کد خبر: ۴۶۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 21 July 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) به سالروز تاسیس نماز جمعه و کارکردها این نهاد تاثیرگذار انقلابی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در طول سالیان متوالی از بدو تاسیس همواره مایه خیر، برکت و عزت برای نظام اسلامی بوده به طوری که امام خمینی(ره) در خصوص نماز جمعه فرموده است: اگر انقلاب برای ما هیچ ثمری نداشت همین برپایی نماز جمعه برای ما کفایت می کند.
وی نماز جمعه را محلی برای ارتباط موثر مسئولان با مردم دانست و اظهار داشت: ارتباط مستقیم مردم با مسئولان و بیان مشکلات و همفکریشان برای حل مشکلات در نماز جمعه باعث ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه می شود.
شاهچراغی در ادامه به تحولات فلسطین اشغالی اشاره کرد و بیان داشت: امروز فلسطین درد جانکاهی در پیکر اسلام است که هر روز اخبار تکان دهند و رنج آوری از ظلم های اسرائیل غاصب در این کشور به گوش همگان می رسد.
وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با بستن درب های مسجد اقصی به روی ملت مظلوم فلسطین ضعف خود را به همگان نشان داد و امروز به مناسبت این اقدام شرم آور در تمامی مناطق اشغالی راهپیمایی اعتراضی صورت می گیرد.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز عملیات مرصاد و یورش منافقان بر علیه ملت ایران در جهت اجرای برنامه های شوم صدام اشاره کرد و یادآور شد: منافقان داعشی های دیروز هستند که برای خصومت با ملت بزرگ ایران از هیچ کوشش فروگذاری نکردند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به آغاز دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) می باشد که در این ایام باید فرهنگ، منش، سنت و کرامت اهل بیت به جامعه معرفی شود تا مردم به خصوص جوان اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار