رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: مازندران در طرح ضربتی حمایت از خودکفایی برنج در اراضی شالیزاری عملکرد خوبی داشته است.
کد خبر: ۴۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 21 July 2017
بلاغ، محمدرضا جهانسوز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: میانگین کشوری عملکرد برنج در واحد هکتار، 4.8 است اما کشاورز نمونه بسیج همگام با کشاورز 13.2 تن در هکتار برداشت داشته است که رشد 277 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد به 700 هزار تن واردات نیازمندیم، افزود: اگر تجارب و دستاوردهای طرح بسیج همگام با کشورز اجرا شود دیگر نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت و به خودکفایی می‌رسیم.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز را آموزش دیده و توانمند معرفی کرد و گفت: آموزش متداوم و مستمر کارشناسان بسیج همگام با کشاورز در مازندران موجب شده تا درصد بالایی از اراضی تحت پوشش شاهد افزایش عملکرد باشند.
 
این مسئول اضافه کرد: برای مطالعه کشاورزان و کارشناسان کتاب تخصصی راهنمای کاشت، داشت و برداشت برنج را تدوین، تولید و توزیع کردیم.
 
جهانسوز با بیان اینکه این نهاد شناسنامه زراعی برنج را تهیه و تدوین کرده است، تصریح کرد: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در مازندران بزرگترین شبکه کارشناسان تسهیلگر کاشت، داشت و برداشت برنج را به وجود آورده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار نفر تسهیلگر در بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی آموزش دیده‌اند که از میان آنها 700 نفر به صورت ویژه در دوره‌های تخصصی شرکت کردند.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه باید یک استراتژی غذایی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این استراتژی مشخص می‌کند که تغذیه مردم چگونه باشد و تعیین می‌کند که نیازی به واردات نداریم.
 
جهانسوز تاکید کرد: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در کنار کشاورزان برای افزایش عملکرد و در کنار مردم برای افزایش سلامت غذایی است.
 
وی به امدادرسانی کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی رامسر در سرمای سال گذشته اشاره کرد و گفت: در لحظات اولیه ورود سامانه سرمایشی و بروز خسارت به باغات مازندران، کارشناسان کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی رامسر حضوری فعال داشته، به طوری که جلوی خسارت صدها هکتار از اراضی باغی شهرستان را گرفتند، این نشان از روحیه جهادی با توان علمی بالای کارشناسان بسیجی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار