همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مردم مناطق مازندران با حضور پرشور در آیین تشییع، ۱۵ آلاله زهرایی و نینوایی را بدرقه کردند.
کد خبر: ۴۶۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 20 July 2017
به گزارش تابناک : کاروان شهدای گمنام و دو شهید تازه تفحص شده دوشنبه هفته جاری از محور هراز به مازندران رسیدند و در شهر هزار سنگر با استقبال مردم شهیدپرور این منطقه مواجه شدند.

مراسم وداع با ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس به‌صورت متمرکز دوشنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری برگزار شد و بعد از مراسم وداع، ۱۳ شهید گمنام به شهرهای موردنظر انتقال داده خواهند شد و آیین وداع با آلاله‌های دفاع مقدس چهارشنبه‌شب در مناطق مختلف مازندران ازجمله ساری، بابلسر، آمل، نور برگزار شد.

مراسم تشییع و وداع با شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۴ در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده بود در بوستان جهان‌پیما ساری برگزار شد، این دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۲ ساله که به ترتیب در عملیات کربلای ۴ (ام‌الرصاص) و خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند، پس از تشییع از میدان شهدا به سمت امامزاده یحیی ساری انتقال داده و تدفین می‌شوند.

سه شهید گمنام ۱۷، ۲۵ و ۲۶ ساله که به ترتیب در عملیات بدر (شرق دجله، کربلای ۴ (ام الرصاص) و خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند، صبح پنجشنبه با حضور پرشور مردم شهیدپرور نور تشییع شدند.

شهرستان بابلسر میزبان ۵ شهید گمنام است که سه شهید ۳۵، ۲۱ و ۱۹ ساله  در عملیات خیبر جزیره مجنون)، بدر (شرق دجله) و محرم (شرهانی) تفحص شدند در هادی شهر و دو شهید ۱۶ و ۱۹ ساله که در عملیات خیبر و بدر به شهادت رسیدند، در پدافند هوایی این شهرستان آرام می‌گیرند و آیین وداع با این شهدای گران‌قدر چهارشنبه‌شب برگزار شد.

سه شهید گمنام میهمان مردم شهر بندپی شرقی بابل هستند و این سه شهید در عملیات مای خیبر (جزیره مجنون)، بدر (شرق دجله) و والفجر هشت (فا و) تفحص شدند که به ترتیب ۳۰، ۱۹ و ۲۰ ساله هستند و آیین تشییع شهدای گمنام صبح پنجشنبه در بابل در حال برگزاری است.

هویت دو تن از شهدای موردنظر مشخص‌شده است و آخرین وداع با فرمانده سابق هشت سال دفاع مقدس سردار علی‌اکبر آویش پس از ۳۱ سال چشم‌انتظاری در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل با حضور و استقبال گرم مردم و ایثارگران، جانبازان و هم‌رزمان شهید چهارشنبه‌شب برگزار شد. پیکر پاک شهید آویش طبق وصیت‌نامه‌اش پیش از ظهر پنجشنبه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای ترا منطقه امیری بخش لاریجان به خاک سپرده می‌شود.

 در حال حاضر ۲۷۳ شهید گمنام در مازندران تدفین شدند و با حساب این ۱۳ شهید گمنام ۲۸۶ شهید گمنام را در استان میزبان خواهیم بود. همچنین ۵۸ یادمان شهدای گمنام در استان وجود دارد و بقیه شهدای گمنام استان در مزار شهدا و یا امامزاده‌ها دفن شده‌اند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار