خوردن پوست برخی از میوه ھا نه تنھا مضر نیست چون پوست این میوه ھا، ٣ تا ۴ برابر بیش از خود میوه حاوی فیبر هستند.
کد خبر: ۴۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 15 July 2017
به گزارش تابناک : فیبر یکی از مواد مغذی مفید برای سم زدایی از بدن است. پوست برخی میوه ھا، علاوه بر فیبر، حاوی گروھی از آنتی اکسیدانھای ضد پیری و ویتامینھا است.

سیب: آنتی اکسیدانھای فراوانی که در پوست سیب وجود دارند، مثل کوئرستین و پکتین، در مقایسه با سیب پوست کنده، اثر بسیار بیشتری در از بین بردن سلولھای سرطانی و حفظ حافظه دارند. به علاوه، با دور انداختن پوست سیب، نیمی از فیبر آن نیز از دست می رود.

موز: این میوه سرشار از پتاسیم، مقدار زیادی سروتونین نیز دارد که یک انتقال دھنده عصبی بوده و با اشتھا و خلق و خو در ارتباط است. ھمچنین موز سرشار از فیبر، ھم از نوع محلول و ھم از نوع نامحلول است. پوست موز، باعث می شود که احساس سیری کنید و مشکلات گوارشی خفیف را ھم بھبود می بخشد. می توانید پوست موز را بکوبید و به شکل پوره در بیاورید و به کیک یا انواع مواد غذایی اضافه کنید.

کیوی: زمانی که کیوی را با پوست می خورید، تا ٣ برابر فیبر بیشتری نسبت به زمانی که پوست آن را می کنید، دریافت خواھید کرد. به علاوه، ویتامین ث قابل توجھی نیز در اختیار بدن قرار می گیرد.

پرتقال: ویتامین ث موجود در پوست مرکبات خیلی بیشتر از مقدار ویتامین موجود در آب این میوه ھاست. ھمچنین پوست آنها مملو از فیبر و ویتامین های آ و ب، مواد معدنی مثل کلسیم و سلنیوم است. در کنار ھمه اینھا، فلاونوئیدھای تانجرتین و نوبیلتین موجود در پوست مرکبات، اثر ضدالتھاب و ضدسرطانی دارند.

پاپایا: گوشت و پوست این میوه گرمسیری، حاوی مقادیر زیاد ویتامینھای آ، ب و ث است. ھمچنین، نوعی آنزیم به نام پروتئولیتیک، مثل پاپائین و کیموپاپائین، با اثر ضدویروسی و ضد قارچی و ضد باکتری است. به ھمین دلیل، از پوست پاپایا در تھیه محصولات زیبایی، ماسکھای زیبایی و آبرسان به پوست، استفاده می شود.



منبع:medicaldaily


برچسب ها: پوست میوه ، مواد مغذی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار