شهرداد روحانی آهنگساز، رهبر ارکستر و خالق سوئیت سمفونی خلیج فارس بار دیگر در زادگاهش رشت به اجرا پرداخت.
کد خبر: ۴۵۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 15 July 2017
به گزارش تابناک : شهرداد روحانی که اردیبهشت ماه سال 95 کنسرت رسیتال پیانو را در رشت اجرا کرده بود، شامگاه جمعه در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت نیز به همراه ارکستر سمفونیک گیلان بر صحنه اجرا حضور یافت.
آهنگساز و رهبر ارکستر جهانی کشور در ارتباط با برگزاری کنسرت های خویش در استان ها گفت: متاسفانه بیشتر امکانات در پایتخت تمرکز یافته و بهره مندی مخاطبان استان ها از کنسرت ها کمتر است به همین دلیل، اجرای کنسرت های من در شهرهای بزرگ و کوچک کشور برنامه ریزی شده است.
وی که از مادر گیلانی و پدر تهرانی متولد شده، خود را گیلانی و تهرانی خطاب می کند و می گوید: از موسیقی گیلان نیز به طور قطع در خلق آثار خویش بهره خواهم گرفت.
روحانی خلق اثر را بسیار جذاب تر از رهبری ارکستر توصیف می کند و می افزاید: خلق اثر با هنرمند است و از آنجا به بعد اثر نیازمند حمایت دولتی است.
شهرداد روحانی در خردادماه 1333 در تهران به دنیا آمد. پدر او رضا روحانی، موسیقیدانی شناخته شده بود و شهرداد و تمام برادرانش پا جای پای پدر گذاشتند.
شهرداد روحانی آهنگساز ، رهبر ارکستر، ویولنیست و پیانیست ایرانی مسیر حرکت به سمت موسیقی را از سن پنج سالگی آغاز کرد، زمانی که تحت تعلیم پدر خویش نواختن ویولن را آموخت؛ هنگامی که وارد هنرستان موسیقی تهران شد، با آموزگاری سوئیسی به نام بازیل و معلمی ارمنی به نام حق نظریان که نواختن پیانو را به او آموزش می داد، درس خواند؛ آنها به مدت هفت سال با یکدیگر کار کردند.
شهرداد نه تنها از تمام بزرگان موسیقی که در آن زمان در هنرستان درس می دادند از جمله مصطفی کمال پورتراب، بلکه از برادر بزرگترش انوشیروان روحانی و جواد معروفی هم آموزش گرفت.
شهرداد روحانی پس از تحصیل در هنرستان موسیقی تهران، خانواده خود را که بسیاری از آنان هنوز در ایران هستند، ترک و به اتریش سفر کرد. او در اتریش در آکادمی و هنرستان های موسیقی وین حاضر شد. سپس در اوایل دهه 80، بورس تحصیلی برای مطالعه موسیقی در دانشگاه UCLA آمریکا را پذیرفت و به این کشور رفت.
وی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک های متفاوت ساخته، بلکه جوایز زیادی را نیز دریافت کرده است. او همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است و جوایز و بورسیه های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا دریافت کرده است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار